Sziasztok!

Harom egyforma gepunknel allando jelleggel nagyon felporgott a processzor ventillator, es iszonyu hangos volt (Asus P5P800-VM alaplap + Celeron D 3,06GHz processzor). Nyaron BIOS-t firssitettem, es az uj BIOS-ban megjelent a "CPU Q-Fan Control" opcio (alapertelmezetten kikapcsolva). Miutan engedelyeztem, azonnal halkabb lett, gondoltam problema megoldva. De tovabbi beallitasok is tartoznak hozza, ezert tovabbra is foglalkoztat egy kicsit a "problema".
Ennel a gepnel a tovabbi beallitasok a kovetkezok:

"CPU Fan Ration" - alapertelmezett beallitas [Auto]; tovabbi valaszthato lehetosegek: 90%, 80%, ..., 30%, 20% Leiras hozza: Select the fan speed ratio for fans to operate at low CPU temperature. Set a very low ratio may cause dramatical fan speed drop and trigger hardware monitor warning message.

"CPU Target Temperature" - alapertelmezett beallitas [66°C], tovabbi valaszthato lehetoseggek: 51, 54, ..., 78, 81 Leiras hozza: CPU fan speed will be adjusted to let CPU temperature as low as this temperature.

Jelenleg alapertelmezett beallitasokkal megy.
Kerdes: hagyjam meg az alapertelmezett beallitasokat, vagy erdemes modositani rajta?

Egy ujabba laplap BIOS-at is megneztem, ott mar mas opcio van, konkretan ez:

"CPU Fan Profile" - alapertelmezett beallitas [Optimal]; tovabbi valaszthato lehetosegek: "Silent Mode", "Performance Mode"

Az egyes valaszthato lehetosegekhez a magyarazatok:
 - Optimal Mode: middle quiet operation
 - Silent Mode: super quiet operation
 - Performance Mode: Slight quiet operation for heavy-loading computing

Gondolom itt az "Optimal Mode" megfelelo valasztas lesz?!

Veres Sandor