Üdv,
Én ezt egész más oldalról látom. Nálam a diákok nem állíthatják át a
hátteret, tálcát... Nem azért, mert tiltva van, hanem azért, mert a
számítógép egy taneszköz, amelyen én tanítom őt valamire.
Következésképp közösen használjuk (diák és én) az adott órán. Nekem
fontos, csak úgy tudok dolgozni, hogy 1-2 másodperc alatt lássam, ha
valami nem stimmel nála. Ezt például nagyon megnehezíti, ha mindenféle
színes képeket látok az egységes asztal helyett, ha módosítja az egér
megjelenését, a színeket... Mert egyszerre 15-20 felé figyelek.
(Megjegyzem, azért lehet elégtelent adni, ha valaki összekeveri a
program bezárását a tálcárahelyezéssel, a google-t a facebookkal...)
Mivel órán a gépet közösen használjuk, minden, a gépen megtalálható
órai tevékenységéhez közöm van. Óra közben és óra után is. Akár az
alapértelmezett beállítás a logolás, akár helyi házirendi beállítás.

A személyiségi jog megsértésével kapcsolatban az a véleményem, hogy
addig nem sértem a személyiségi jogait, amíg ő mutatja/mondja/hagyja
ott nekem személyes adatait. Ha hangosan felolvasom, hogy a többi diák
is hallja, az más kérdés.
Pl. Ha valaki elhagyja a pendriveját, megnézem, mi van rajta, hátha
rájövök, hogy kié. Igyekszem visszaadni, de nem publikálom a
tartalmát.
Mindenkinek joga van bizonyos adatokat megtartani magának, de nekem
nem kötelességem becsukni a szemem, fülem, ha ezt nem teszi.
(legfeljebb a számat)

SzTZs