Köszönöm a leírást. Valóban hasznos. Továbbá kiegészíteném azzal, hogy a
nyílt forrást nem tartom a legveszélyesebbnek, mivel pont ez okozza, hogy
sokkal többen képesek a hibák foltozására, mint egy zárt kód esetében.
Továbbá azt tapasztaltam, hogy leginkább a frissítés hiánya és a külső
cégek által fejlesztett kiegészítő komponesek, modulok, stb. okozzák a
feltörhetőséget.

Ezen túlmenően érdemes rendszeresen(legalább évente) behatolásteszteket
futtatni a weboldalon. Erre rengeteg ingyenes alkalmazás van(webes és
natív), amik feltárhatnak addig fel nem fedezett sérülékenységeket(nessus,
nmap, metasploit, stb.). Ezek az elemző alkalmazások nem csupán a webes
tartalmat, hanem az egész szervert tesztelik. Ezáltal komplex információnk
lehet, ill. ki is zárhatunk bizonyos feltételezéseket(hogyan törhettek be).

A joomla régen pont a biztonságosságosságával reklámozta magát, ám azóta az
egyik legkönnyebben törhető cms rendszerré vált. Érdemes körbenézni drupal
oldalon is. Ezt azért ajánlom, mivel pl. a hacktivity.com is ezt használja.
Márpedig náluk elég fontos a biztonság. :)

Ezen túlmenően érdemes(harmadik fél által hitelesített) SSL-t használni a
webszerverhez. Ilyen hitelesítést a NIIF ingyenesen nyújt ügyfeleinek(pl.
nekünk is, mint állami iskola). Ez által a Man-In-The-Middle támadások
ellen lehet elég hasznos.

 Gyakori még az SQL-befecskendezéses támadás, ami ellen csak a jó (php)kód
a megoldás. Ennek meglétét könnyű ellenőrizni. Nem kell hozzá
rendszergazdának lenni. Csupán néhány minta sql-lekérdezést kell bemásolni
a weboldal beviteli mezejébe.

Remélem én is tudtam hasznos információkkal szolgálni.

A legjobbakat,
Nagy Dániel
SysAdmin

Üdvözlettel,