Szia!
>miért kell szeptember 2-a óta ingyen ellátnom a suli számítógépeit
-Tulajdonképpen nem kell és nem is lehet. A tanári 22-26, 26-32 óráidba ezt
a tevékenységet nem is írhatod be.

>Nálatok mi a helyzet?
-Nálunk eddig órakedvezménnyel csináltuk ketten, ezt már nem engedték. Két
szerződéssel (fél állás tanár, fél állás rendszergazda) mehetett volna, de
akkor a rendszergazda oldali fizetésem nem nőtt volna, sőt a kétszakos
pótlék elvesztése 7%-os csökkenést eredményezett volna. Úgyhogy nyáron
mondtam, hogy én inkább elmegyek más suliba 100% infotanárnak. Végül az
lett a megoldás, hogy egy évig második igh. leszek, reménykedve abban, hogy
a heti 6 órám mellett (ami illegálisan-valójában 7,5...) lesz időm
rendszergazdálni. Egyelőre ez nem teljesül, de talán, ha beindul a tanév...
Másik kollégám fel lett töltve 22-26 órára, így rá is vonatkozik az
életpályamodell, de a nyári bizonytalanságok miatt elkezdett állást
keresni, és végül, mikor már nem is akart elmenni, jött egy ajánlat, és
józan pénzügyi számítások alapján mégis elment egy multicéghez
rendszergazdának.
Nem adtam sok esélyt, hogy "melegváltásban", helyettesítések nélkül tudunk
infotanárt találni, de sikerült elcsábítanunk egy másik iskola
rendszergazda munkakörű, és így a béremelésből kimaradó informatikatanárát.
Jövőre a fene tudja mi lesz, az biztos, hogy helyettes nem leszek, mert
akkor már csak a megyei gigaszakképző tagintézménye leszünk, és csak egy
helyettes lehet a mostani kettő helyett. De jövőre sok minden bizonytalan...

-Ma voltam a helyi általánosban, ahová a fenti kollégám áttanít, és reggel
igazi állatorvosi lóra leltem a tanári egyetlen számítógépe képében. Fekete
háttér, nem regisztrált win7prof., a MS Security Essentials
szövegbuborékban közli, hogy ő sajnálja, hogy szoftverhamisítás áldozata
lettem, de ő nem hajlandó védeni egy illegális windowst. Egyetlen
rendszergazda jogú helyi felhasználó van és ugye "közös gépnek tele a
gyökérkönyvtára" (ez a "közös lónak túrós a háta" modernizált változata),
no meg a frissítéseket senki sem telepítette. A szintén KMS-szerverért
könyörgő Office2010 nem volt hajlandó menteni a dokumentumokat (valami
registry-beállítás módosítását kérte tőlem), szerencsétlen tanárok emiatt
gépelnek-nyomtatnak, majd ha valamit javítani kell, akkor a papíron
korrektúrázott szövegeket újragépelték. (!!!) Gyorssegélyként kiderítettem,
hogy a korábbi Office-formátumba ment, meg ugye ott az elfeledett WordPad
szövegszerkesztő.
A teremben nincs projektor, a iTALC telepítési próbálkozásomtól a gép úgy
lefagyott, hogy olyant én még Win7-től nem láttam, na akkor éreztem, hogy
milyen lehet egy rendszergazda nélküli suliban tanítani. Később némileg
javult a kép, megjelent a tankerület egyetlen rendszergazdája (mi egy
másik, a megyeközponti tankerülethez tartozunk) és egy UTP-kábelt
spulnizott le a tanáriig. Ugyanis ott gyorsabb internettel rendelkező
szegmens van, de onnan nem megy a KMS szerver, így kéthavonta így tesz.
Láttam annak előnyét is, hogy minden diák az egy helyi rendszergazda
fiókkal lép be a gépteremben: telepíttettem velük a tanév során szükséges
szoftvereket :)
Mint rendszergazda, tudom, hogy ez így sok szempontból nem helyes, most
csak mint tapasztalatot írom, hogy hogyan működik egy iskola, ahol csak
időnként bukkan fel a rendszergazda rövid időre.

Üdv!: Szilárd