Sziasztok!

Tanácsotokat, véleményeteket szeretném kérni abban, hogy 240 Mbps-es netemhez melyik routert válasszam az alábbi kettő közül. Van-e tapasztalatotok valamelyikkel. Esetleg mit tudnátok ajánlani.

1, Cisco RV180 VPN router (Small business kategória)
64 MB RAM
16 MB Flash
300 MHz Cavium Econa CPU
teszt róla (a mért értékek és a belsejéről készült kép miatt érdekes): http://www.smallnetbuilder.com/security/security-reviews/31746-cisco-rv180-vpn-router-reviewed

2, Asus RT-AC66U (ezt "SOHO"-nak írja az Asus, bár szerintem hardware szempontjából túlmutathat azon)
256 MB RAM
128 MB Flash
600 MHz Broadcom BCM4706 CPU
teszt erről is: http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31841-asus-rt-ac66u-80211ac-dual-band-wireless-ac1750-gigabit-router-reviewed

Azért is akadt meg a szemem ezen az Asus-on, mert egy soho eszközhöz képest szerintem nagyon jó felépítésű a hardware. A hűtés és a vas is elég komolynak látszik. A Cisco-ban ehhez képes nem sok hűtés és RAM van, de tudjuk, hogy az optimalizáció csodákra lehet képes, és ebben a Cisco elég jó. Van, hogy a kevesebb több... (pl. régi wrt-54gl :) )

A wifi-re nincs nagy szükségem az AC szabvány tekintetében, az N-es AP-m bőven elég amire otthon kell. Kb. 10 eszközt kell neki kiszolgálni, ám a szimultán kapcsolatok száma nem egy átlag soho szintet közelít használat szempontjából. Ezért is néztem a Small Business kategóriát. VPN van mind a 2 eszközben, de szerverről is meg tudom oldani...

A stabil és gyors működés az elsődleges szempontom, mindenféle "extra" csicsa nem kell, amit az Asus tud, de abban sem kell használni, viszont a vas erős. Eddig csak Cisco eszközöm volt (Linksys WRT-110, előtte WRT-54GL), suliban vannak 1043-as TP-k is, de azok nem ütik meg azt a szintet amire nekem kell.

Másik fő szempont, hogy max 40-45 körül szánok rá.

Ennyiből megfontolandó, hogy egy micro-atx AMD FM2-es lapot egy A4-5300 és 4 GB RAM társaságában beteszek a router helyett. Itt a szoftver kiválasztása érdekes, mert Zentyal 3.2-t nem érzem túl jó megoldásnak (most az van virtuális gépen). Win servert túlzásnak tartom otthonra Hyper-V-el, mert TMG-n nem futhat DHCP, FTP stb biztonsági okokból, és a licensz is kérdéseket vet fel, illetve, hogy az APU-kat hogy támogatja a Windows Server 2008R2 vagy 2012. Debian-al iptables, dhcpd3, (ha kellhet bind9) kombó nem lenne rossz, ám elég kényelmetlen lenne mindig conf fájlokat írogatni, ha gyorsan kell egy portot nyitni (nálam elég sűrűn előfordul). Webminre nem tudom van-e ilyen modul.

Mik a meglátásaitok ezekkel kapcsolatban?

Bocs, hogy hosszúra nyúltam.

--
Zsolt Meszaros
IT-Sysadmin