Tisztelt Lista!
5 éve használjuk teljes körűen a Taninformot. Szerencsénkre előző
fenntartónk június 30-ig kötött szerződést a Taninformosokkal. Így most
kibicként figyelem az eseményeket. Kíváncsiságból én is elvégeztem a
migrációt, megtörtént a fájlok feltöltése, de első ránézésre az adatok
töredéke került át és ezek is egyelőre használhatatlan állapotban vannak.
Annak idején a Taninform felélesztése 3 évembe, egy próba félévbe és amikor
élesben indultunk kb. 2 hónap éjszakázásba került.
Nyugtasson már meg valaki a listán lévők közül, hogy fel tudta éleszteni a
migrált Taninformját és holnap naplózni tud a kollégája a Magiszterben! És
persze kíváncsi lennék, hogy mennyi munkába került ez a téli szünetében
(már ha létezik ilyen ember)
Első ránézésre sajnos a Magiszter egy a Taninformnál kényelmetlenebbül
használható (bár a Taninformmal is akadtak problémák), nem kiforrott
rendszer. Azonnal találtam benne olyan fogalmakat, amelyek a köznevelési
törvénynek nem felelnek meg (pl. tagozat gimnáziumban, tantárgyfelosztásban
túlóra...)
Sajnos az az érzésem, hogy a Magisztert most kezdik majd alkalmassá tenni a
használatra, együttműködve az első próbálkozókkal. Egyszer én már ezt
átéltem a Taninformmal. Nem véletlenül telt el 3 év addig, míg használni
kezdtük. Onnan indultunk, hogy a rendszer nem kezelte a jogosultságokat,
illetve a naplózó felület a mezei tanár számára átláthatatlan volt, nem
lehetett a tanév első napjára más órarendet beállítani, stb. Ezt én nem
akarom újra kezdeni. Nyugtassatok meg, hogy a Magiszter önmagában jól
működik, illetve a Taninformosok migráció után fel tudták éleszteni.
Még két megjegyzés:
1. A Taninform nem szüntette meg szolgáltatását január 1-től. Tudok olyan
iskoláról, akinek a fenntartója (illetékes tankerület) decemberben
kifizette erre a tanévre szolgáltatás árát. (pedig Magiszter ...)
2. Jelenleg homály fedi a Magiszter sorsát. A programról annyit sikerült
megtudnom, hogy augusztus 31-ig az Educatio egy projekt keretében
kipróbálja, a tapasztalatokból készít egy tanulmányt. Szeptember 1-ről nem
beszél senki... Azt is lehet hallani, hogy a nyáron újabb közbeszerzést
írnak ki... Hogy lehet így felelősen dolgozni az elektronikus adatokkal???
Mikor látunk már legalább leírva egy 2004-eshez hasonló stratégiát???
http://www.nefmi.gov.hu/letolt/informatikai_strategia_040326.pdf

BÚÉK!

Üdvözlettel: Dobránszky Sándor igh.
Debreceni Ady Endre Gimnázium