From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Hambuch Gabor
Sent: Wednesday, October 15, 2014 1:07 PM
To: Techinfo
Subject: Re: biztonsagos internet az iskolaban 2.0

> Azon túl, hogy nem igényel szinte semmilyen egyedi beállítást, miért
> is jobb ez, mint egy Squid + DansGuardian + (URL BlackList | Shalla's
> Blacklists)?
>
> Pozitívumok:
> 1. Windows szerveres környezetben is használható.
> 2. Nem igényel túl sok beállítást.
>
> Negatívumok:
> 1. Semmilyen beállítási lehetőség (ez elég nagy kompromisszum).
>
> Nem lennék meglepve, ha a norton is valamelyik interneten fellelhető /
> letölthető listát használja a szűréshez.

Kb 3 éve regisztráltam az opendns-nél egy K-12 (education) accountot.
Azóta az iskolai proxyban az opendns két névszervere van beállítva
forwardernek. A regisztrált account előnye, hogy aránylag részletes beállítási
lehetőséget ad. Kategóriánként tudom állani, hogy mi legyen szűrve, és mi ne
legyen. Dinamikus ip címmel is jól használható, a szerverünkről frissítem az
opendns-nél az épp aktuális ipnket.
Beállítható az opendns saját hibaoldala, valamint bármilyen általam megadott
kiírás is, ami a tiltott oldalak helyett jelenik meg, ezzel a magyar nyelvűség
is biztosított. Kivételeket is tudok hozzáadni az opendns oldalán, az
accountomba belépve.

Mindezt ingyenesen, már 3 éve.

--
Hambuch Gábor