On Wed, 21 Jan 2015 20:45:27 +0100, Somogyi László wrote
> "Felülvizsgálat", "újrapozícionálás", "informatika mint tanulási eszköz"
> ebből nekem egyenesen nem következik óraszám
> legfeljebb a haveroknak némi zsíros meló, oktatási tananyag
> fejlesztés netre, oszt böngésszük, meg vetíccsük táblára...
>
> azt csak a pofájukba vágta a Neumann Társaság, hogy elkúrták, az
> csak egy megjegyzés, nem terv!
>
> ebből nem következik, hogy ki a fene fog programozást tanítani,
>  robotika alapjait tanítani, ezek biztosítanának még valami
> versenyképességet a világban Mo. számára, Neumann országában, de itt
> [...]

Olvastad? (Ahogy említettem, nem misztifikálom, de szerepel ilyesmi.)

Idézet a Zöld könyv 46. oldaláról:

---
A köznevelési intézményekben újra szükséges kötelezővé tenni az
informatika oktatását a negyedik évfolyamtól kezdve, és
megvizsgálni annak bevezetési lehetőségeit már az első évfolyamtól
kezdve. A kerettantervek felülvizsgálata, és a Nemzeti
Alaptantervhez való igazítása elengedhetetlen. A szakiskolákban
szükséges újra kötelezővé tenni az informatikaoktatást. Az
informatika érettségit választó diákok felkészültsége érdekében
szükséges a középiskola utolsó két évfolyamán az informatika óra
visszaállítása. Fontos, hogy a köznevelésben és a szakképzésben a
programozás alapjainak oktatása gyakorlati formában ás
elvárásokkal (játékos robot programozás, mobil applikáció
fejlesztése stb.) történjen.

Az informatika szakos tanárképzés feltételei szintén
megvizsgálandók, erősítendők. Szükséges a tanárképző szakok
informatikai képzésének, IKT-alkalmazásra való felkészítésének
felülvizsgálata, különös tekintettel a bölcsész és tanító szakok
képzésére. Problémát jelent a végzős tanárszakosok IKTkompetenciájának
hiányos volta, felsőoktatási intézményfüggő
egyenetlensége, amellyel nem alkalmasak a mindennapi iskolai IKThasználatra
és a digitális műveltség közvetítésére.
---

Üdv: Fodor Zsolt