Ha egy hálózat "A" szabvány szerinti bekötésű, a patch kábelek pedig "B" szabvány szerintiek,
attól még a hálózat "egyenes" !
(Lényegében csak a szinek cserélődnek, de érpár érpárt köt össze.)

Baj csak akkor lehet, ha egy edott kábel (fali vagy patch) két vége van más-más szabvány szerint kötve.

---

Üdvözlettel:

Verpeléti Ferenc
rendszergazda
+36 20 931-0503

Újbudai Teleki Blanka Általános Iskola
1119 BUDAPEST, Bikszádi u. 61-63.
http://www.teleki-xi-bp.sulinet.hu/

Azt tudom, hogy a mai switcheknek mind1, hogy egy kábel hogyan van
bekötve
mert fordítanak, de szerintetek ha egy hálózat összes aljzata
cross-link
bekötésű (aljzatoknál A szabvány, a switch dugóknál B), akkor
mennyire
mennyira tudja megkergíteni a switchet? Vezethet ez hálózati
anomáliákhoz?
Egy ismerős már kínjában nem tudott mit kezdeni mert a tulaj nagyon
nem
tudta életre keltetni a hálózatot, neki a melóhoz reggel meg kell a
net meg
a belső háló is. Ekkor szólt nekem. Én ezt a hibát találtam, meg
azért volt
még egy érdekesség mert volt egy hurok is a switchben. De a tulaj
állítása
szerint az pénteken került oda a kínlódásukkor, előtte nem volt.
Megcáfolni
nem tudom, de most átkötöttem az összes kábelt B-re meg a hurkot
kivettem és
működik a rendszer. Csak kíváncsi lennék felesleges melót
végeztem-e a
kötögetéssel, vagy mondjuk egy switchnek is kevesebb megterhelés ha
nem kell
minden kábelt forgatnia. 1 gép volt nem crossal, az is csak azért mert
házi
cross kábellel visszafordították persze véletlenül nem tudatosan.

Az egész rendszer egyébként szerintem nem elegáns megoldás, ez a
kivitelezőt
minősíti. Mert már a központi oldalon nem futotta egy patch panelre,
hanem
ott feldugózva sorakoztak a kábelek, mindenféle címkézés nélkül.
:(

Zsolt