Üdv Gábor!

Piszokul tetszik, ahogy gondolkodsz!

> A váltást a pénztáros nem tudja meglépni: nem ez a szakmája.

Abban senki nem kételkedik, hogy  változásra van szükség.

> A váltásnak a mi, szakmai gondolkodásunkban kell lezajlania.

Ezzel viszont vitatkoznék.
Szakmailag a többség igenis tudja, tapasztalja azokat amiket eddig is leírtál,
de hadd részletezzem, hogy én gondolom:

> Ennek kulcsa: a beszerzési ár megkérdőjelezhetetlen szentségéről át kell
> állni a védelmi feladat megoldásának igényére.

Nincs itt semmilyen szentség. Maximum szentségelés.

> Ezt pedig már a pénztárosnak is meg kell értenie.

Nem pénztáros szintjén kell megoldani a problémát. Az iskolák nem gazdálkodnak.
A vízfejnek kéne gazdálkodni amit KLIK-nek hívnak.
De ott komoly gondok vannak. No nem anyagilag, azt a pénzt valaki(k) egyszerűen
zsebreteszi(k).
És ezzel el is érkeztünk a probléma gyökeréhez. Valaki(k), nagyon magas
szinten, nagy teljesítményű pénzszivattyúkkal tüntetik el a közpénzt az
oktatásból.
Már odáig jutott a történet, hogy az NMH által szervezett felnőttképzésekért
járó pénzeket sem utalja az intézményeknek a KLIK. Pedig az NMH már
hónapokkal ezelőtt átutalta a pénzt. Ez a pénz pedig tervezett költségvetésen
felüli bevétel.

> Hacsak nem szándékosan szabotálja a szakmai kérdéseket.

Gyáva ő ahhoz, tényleg nincs pénze, mert eltűnik.

> Itt nincs "két fél".

Dehogynem. Sok sok fél-énk hivatalnok. Akik azért félnek, mert függenek. Ez a
rendszer úgy van felépítve, hogy a látszólag döntéshozói pozíciókba
RATYI EMBEREK vannak, akik ráadásul teljesen tisztában vannak saját
alkalmatlanságukkal, viszont rendkívül kapzsik (vagy pénzügyileg, vagy
egzisztenciális vonalon). Ezért aztán minden felülről jövő dolgot szinte
gondolkodás nélkül keresztülvisznek. Vagy azért mert egyszerűen nem látják
át, vagy azért, mert tudván tudják, hogy égbekiáltó baromság és minden oktatási
érdekkel, szakmai szemponttal ellentétes amit csinálniuk kell, de
félnek. Hiszen tisztában vannak vele, hogy olyan pozícióba ahol jelenleg vannak
saját erejükből az életbe nem tudnának jutni. Ezért két kézzel
szorítják seggükhöz az irodaszéket és lepereg róluk minden, mondom MINDEN
alulról jövő kezdeményezés. Lásd pl. a héten a szegedi Ságvári ügyét.

Ezek az emberek nem megoldani akarják a problémákat, csupán kordában tartani a
dolgozókat (biztos vannak kivételek, de én a környékemen nem találok
ilyet).

> Én ezt diktátumnak hívom.

Én diktatúrának.

> Nincs pénz - mondja a pénztáros.
> De miért kellene ezt elhinni?
> Ma cca. 100-150ezer elavult számítógép van a közoktatásban. Ezek kisöprése,
> korszerű eszközökkel feltöltése olyan bruttó 20-25 mrd Ft. A köztévé
> kistafírozásra alaphangon ennek 3-4-szerese megy el.

Ez valóban így van. Keressük ennek is a miértjeit? Vagy találsz rá tippet
magadtól is?

> A kulcsszó tehát a váltás, az irány pedig a minőség.

Elmondanád hogyan zsaroljuk ki ezt a vezetőinkből?

> Zárásként már csak két mondat.
> Ma voltam egy iskolában, ahol a hálózatuk védelmére a tanári kar és pár
> szponzor "dobta össze" a pénzt.
> Már a falnál állunk, nincs hova tovább hátrálni.

Ez így van. Főnökeink jól prosperáló intézmények sárba tiprásához nyújtanak
ragyogó szemmel lelkes asszisztenciát. Közben nem veszik észre hogy a hőn
szeretett karfás székük, amit oly bőszen préselnek alfelükhöz együtt süllyed az
általuk vezetett intézménnyel a sárba.

CsIP

---