Hello!
Ezek statikus címek?
Is is.
A napelemes statikus cim, a telefon dinamikus.

Én másra gyanakodnék... Ügyes diák rájön, hogy a napelemes cucc IP-jével több jogosultsága van a hálózaton, és beállítja azt IP-nek, amit az ArpWatch úgy lát, hogy megváltozott a MAC cím...
Nem.
Amikor a napelemes cucc mac cime valtozik, akkor is a napelemes cucc webes felulete erheto el.
Tehat nem arrol van szo, hogy ugyes diak mac cimeket allitana.
A telefonos esetben meg tenyleg a telefon valtogatja a mac cimet.
Gagyi...

A DHCP szerver elvileg mac cim alapjan osztja a cimeket.
Azt nem ertem, hogy miert oszt ki olyan IP cimet, ami nem ahhoz a MAC-hez kapcsolodik.
DHCP szerver idevonatkozo beallitasai:
        pool {
                deny unknown-clients;
                range 10.6.1.1 10.6.1.250;