Szia!

Volt róla szó, hogy az MPEG2 nem jó, mert nem tudja a Virtualdub, pedig
Virtualdub-ból van MPEG2-t is kezelni tudó változat is (virtualdub for
mpeg2).
Én DV-be semmiképpen nem venném, épp elég baj, hogy a kamerákba azt rakták,
az egyik legbutább "tömörítés": színjele nagyon lassú frekvenciájú! És
MPEG2-be se venném, de ha elegendően nagy bitrátájú, akkor átmeneti fájlnak
elmegy. A végső kimenetként viszont mindenképpen valami modernebb, jobb
tömörítés/minőség arányú kodeket választanék (pl. H264, H265)

Deinterlace-re valami "intelligens" deinterlace-t ajánlok, ami
kiinterpolálja a közbülső képsorokat.
De még elegánsabb, és a mai gépek le is tudják már játszani, ha 50 fps
progressiv videót csinálsz belőle (minden képkockán kiinterpolálja a
hiányzó képsorokat, viszont egyik képkockán a páros, következő képkockán a
páratlan képsorok lesznek "valódiak". Ebben az esetben nincs
képinformációvesztésed, de nem vesztetted el az eredeti 50 fps-t se. Én
mindenképpen ezt tanácsolnám.

Vigyázz a képarányokra! A PAL VHS 720X576 képpontról beszél, de a pixelek
aránya nem 1:1, hanem 16:15 (sok videoszerkesztő program csúnyán
1:1.0666666-nak írja). Szóval 2 lehetőség van: vagy megmondod majd a
kimeneti formátumnak, hogy ez egy 720X576-os videó, viszont a pixelek
aránya a fenti, vagy felkonvertálod 768X576-ra. Az előző az elegánsabb, a
második képinformációvesztést jelent, én nem ajánlom! A képszélről levágást
én nem tartom fontosnak, csak ha tényleg nagyon ronda.
Amúgy a VHS alacsony frekvenciájú felvételt tudott csak, így az 720
valójában csak kb. 240 pont valós információt tartalmaz, szóval ha igazán
elegáns akarsz lenni, akkor nyugodtan elmentheted lapos pixelesnek is,
mondjuk 240X576-nak, ahol a pixelek aránya 3:1 (így kivetítve szép, igazi,
eredeti 4:3-as képet kapsz). Vagy mondhatjuk, hogy hátha a VHS többet
tudott, mint 240, akkor elmentheted 384X576 méretben, ahol a pixelek aránya
2:1-hez. Ekkor biztos nem lesz semmi képinformációvesztés, viszont a fájl
helyfoglalása is kisebb, mintha 720X576-ban mentenéd.

Szóval szerintem röviden a menetrend:
- bejátszás majdnem veszteségmentesnek (pl. digikártyával), de fontos, hogy
a bejátszásnál úgy mentsd, hogy a kodek tudjon róla, hogy interlaced
anyagot mentesz!!!
- virtualdub-ban intelligens deinterlace --> 50 fps progressive
- esetleg kaphat egy intelligens zajszűrést (több fajta plugin is van, nem
mindegyik megy AMD procival)
- kiexportálás végleges fájlba: vagy 384X576, 2:1 képarányú pixelekkel;
vagy 720X576, 16:15 képarányú pixelekkel

Sok sikert!
Máté
u.i.: ha nagyon időszűkében vagy, akkor én csak bejátszanám valami nagy
bitrátájú formátumba (pl. interlaced H264), oszt majd egyszer, a jövő
évezredben, ha valakinek van ideje, majd elegánsan letömöríti. VLC például
az ilyet is egész tűrhetően lejátsza: az interlace csíkokkal a yadif-je nem
túl elegánsan, de a semminél jobban elbánik lejátszás közben.