Ha az oprendszer SSD-n van, akkor tökmindegy, milyen az adattárolós HDD
véletlen elérési ideje. Hacsak nem valami IO intenzív feladatra lesz
használva, pl. filmvágás.
Amúgy én a Seagate HDD-ktől mindenki óva intek. Aki talál még Samsungot
(Seagate néven, de a típusszámból kiderül, hogy a régi samsung gyárban
készült), az viszont a legjobb.
WD-ket sokan istenítik, pedig bőven nem a csúcs. Elmegy kategória, de
ugyanúgy vannak-voltak rossz szériák.
Ha nincs SSD, és HDD-ről megy az oprendszer, akkor mindenképpen 7200 rpm-es
HDD-t érdemes választani.
Írta valaki, hogy ugyanott készülnek, ezt elutasítom. Igaz, hogy több
beszállító azonos az egyes HDD gyártókhoz, de a legtöbb komponens eltérő.
És az összeszerelő gyárak is mind mások az egyes gyártóknál.

Az MTBF-nek ne higyjetek: apróbetűben odaírják, hogy úgy kell érteni, hogy
"ha nem használod". Amúgy ha kiszámolod, hogy az 1 millió óra MTBF
átszámolva 110 év, akkor eléggé reális, hogy valóságtartalma nem lehet. A
HDD-k többsége, ha folyamatosan használják, 10 éven belül megpusztul. Van,
ami a 3 évet se bírja ki.
Illetve a mai HDD-knél nagyon meg kell nézni, hogy van-e a garanciánál
kitétel arra, hogy mennyit használod. Sajnos a legújabb HDD-knél gyakran
van megkötés, hogy csak bizonyos TB-nyi ráírásig él a garancia (Seagate SMR
HDD-knél). Ez persze az SSD-knél is így van, csak ott cserébe mást is
kapunk, míg az SMR HDD-nél csak annyit kapsz, hogy nagy a tárkapacitás,
cserébe viszont labilis az adattárolás. Szerintem nem éri meg.
Máté

2015. augusztus 3. 8:12 Granovitter Gábor írta, <