2015.09.10. 12:42 keltezéssel, zolim írta:
Sziasztok!

Az alábbi prolémára várok ötletet.
Van egy haldokló merevlemes és egy win7 prof.
Gondoltam egy particio copyval mentem a helyzetet, de nem megy.
A klonozott lemezől kék halállal leáll a windows. Azt írja ki, hogy
nem érhető el a meghajtó driver.
Forrás lemez Samsung, cél lemez WD.

Valami ötlet, hogy hogyan tudnám működőképesen áttenni?
A még működőn nem szivesen kisérleteznék driver cserékkel, mert nem
biztos, hogy minden szolgáltatást helyre tudnék állítani.

Be kell tenni a gépbe egy ugyanakkora vagy nagyobb kapacitású diszk-et (FAT vagy NTFS esetén nem gond ha pár byte lemarad a végéből) Aztán a Systemrescuecd -nevű boot CD-vel bootolni, aztán ddrescue nevű parancssoros programmal lehet copyzni a hibás diszket.

Ez kíméletesen bánik a majdnem halott HDD -vel. Először másolja azokat a szektorokat, amit elsőre sikerül beolvasni, aztán amikor ez megvan, akkor foglalkozik a hibás szektorokkal. Az általános gyakorlat az hogy egy hibás szektort addig próbál beolvasni az oprendszer, amég
teljesen meg nem pusztul a HDD.