Ha jól értem, akkor a SIP regisztráció működik csak az RTP nem megy át. Szerintem az nem számít hogy ugyanazzal a SIP userrel több helyről van valaki regisztrálva. Legalábbis kimenő hívásnál nem. Esetleg bejövő hívásnál nem csörög ki mindkettő. Lehet, hogy amikor nem működik, akkor a szolgáltató már NAT-olt IP címet ad a privát címtartományból. Esetleg STUN szerver beállítással lehetne még próbálkozni ha a voip szolgáltató ajánl valamit.