Tegnap tudtam csak visszatérni a problémára.
Tehát kiszereltem a laptop billentyűzetét. Megszűnt a "billentyű nyomkodás" jelensége, többféle rendszert bootoltam ismét. Rádugtam külső usb billentyűt, úgy is minden oké. Újra is telepítettem a rendszert SSD-re, barátságos, annak ellenére, hogy sok éves, és hogy 32 bites Vista. :)
Azonban!
Még így se vagyok tökéletesen biztos, hogy a kiszerelt billentyű a hibás (kábelével együtt) vagy valami ottani áramkör, amihez csatlakozik az alaplapon, amit a külső billentyű jó eséllyel elkerül. Ehhez ilyen mélységben nem értek, logikailag pedig eldönthetetlennek látszik. Vagy csak keveset tudok erről? Ezért még mindig óvatos vagyok az új billentyű vásárlásával. (kb 10 ezer Ft+áfa)

Kérésem, kérdésem: nincs-e a jelenlévők közül valakinek a közelemben ilyen alkatrésze, amivel tovább tudnám próbálni. /ha jó, működik és nem túl kopott, meg is veszem használt áron a billentyűt/ Erre jó lenne ha magánban jönne válasz, "megalkuszunk" jeligére. Eger-Gyöngyös-Hatvan-Debrecen, ezen a vonalon mozgok, a kérdéses típus pedig Lenovo 3000 N500.
Kép: http://tinyurl.com/nsvhfvo

Közben találtam egy ilyet, ha valaki nem ismerné, laptop billentyűzet ki-be szereléshez videók, rengeteg típushoz:
www.laptopkeyboard.com

sl