Szerintem ha van domain név a publikus IP-hez (mindegy hogy dinamikus vagy nem), És nincs helyi dns bejegyzés beállítva, akkor a kliensek meg kell hogy kapják a külső DNS szerverektől a saját router (vagy gaway linux) publikus IP címét, ugyanúgy mintha egy másik internet kapcsolatról próbálod. Ha mégsem, akkor ezt csak a helyi DNS forwarder, vagy DNS proxy akadályozza meg, ha a klienseknek belső DNS IP cím van beállítva van beállítva.

Ha a belső kliensben beállítod pl a 8.8.8.8 -at DNS szervernek, akkor a kliens meg fogja kapni a saját gateway-od publikus ip címét ha erre a domain névre hivatkozik a böngészöben. Innentől kezdve pedig csak a saját gateway-ed source NAT (masquerading), és a destination NAT (port forwarding) beállíttásától függ hogy saját címről is megcsinálja a port forward -ot. A linuxon tűzfalon ilyenkor a csomag átmegy a source NAT chain-en, aztán pedig a destination NAT chain-en visszafelé pedig fordított sorrendben.

Ha ez nem megy (de egy sima SOHO routerrel így is megy),
1. akkor több domain nevet kell megadni, ami a világhálón ugyanarra az IP-re mutat, a belső hálón pedig különböző IP-kre. 2. a belső hálón levő elérendő eszközöknek, és a gatewaynak, más címtartományból(is) kell IP címet adni, hogy a belső kliensek a gatwayon keresztül érjék el ezeket (és persze hozzáigazitani a port forwardot és a belső DNS bejegyzéseket).
3. gatewayra telepített http proxival próbálkozni.