Szia!

>Én úgy szoktam, hogy a gép átalakítás előtti állapotában feltelepítem az új alkatrészek drivereit, aztán átalakítás->boot (ha nem indul akkor csökkentett módban) eszközkezelőben hardverváltozások keresése, szépen telepíti az új eszközöket, ha kell valami kitallózom neki, utána windows újraaktiválás
10-ből 9-nél bevált eddig.

Akkor van gond, ha a régi alaplapod "IDE" kompatibilitási módban kezelte a SATA hdd-t. Az új gépnél pedig AHCI van vagy azt szeretnéd használni mert mondjuk ssd-re váltasz és kell a TRIM miatt az AHCI.
Neked a fenti megoldással ilyen esetben nem volt gondod?
(A sysprep jobb megoldás, mert mert minden helyzetet lehet vele kezelni plusz, ha ghostolod, akkor több gépre is felrakható az image. )

Üdvözlettel!