Szia Lista!

VMWare ESXI 5 alatt fut egy WS2012R2 kiszolgáló 3 hozzá társított fizikai NIC-el (eth0: Sulinet router; eth1: Iroda scope; eth2: Oktatas scope)

A kiszolgáló DC-ként üzemel. Egyben gateway is a gép (NAT-ol az eth0 és az eth1, illetve az eth0 és az eth2 NIC-ek között). Ezen van a DNS, DHCP, AD DS, FSS, stb szerepkör.

A DHCP-nek két scope van beállítva, egyik szór címeket az irodáknak ez a eth1, a másik a géptermeknek ez a eth2.

_A WS2012R2 szerveren elérem a külső szolgáltató FTP szerverét_, (a sulinet / router oldaláról nincs szűrve a 21-es port) a WS2012R2-től DHCP-n kiszolgált és hálózaton lévő kliensről viszont nem.

Vannak kliensek, amiket tartományba léptetve használunk, ám van amiket nem. Ez mondjuk olyan szempontból nem érdekes, hogy egyik alól sem megy az FTP kapcsolat. Időtúllépéssel elszáll böngésző szerint, míg Total CMD szerint Kapcsolathívási hiba.

Mivel _a szerverről megy az FTP csatlakozás a külső szolgáltatóhoz_, így gondolom a tűzfal a gond a kliensek és a szerver sulinetre néző lába között.

A tűzfal szabályoknál létrehoztam egy engedélyező szabályt a 21-es TCP portra bejövő irányba ami hat a Domain és a Private illetve a Public hálózati helyekre is és érvényes minden helyi IP-címre.

Majd kipróbáltam biztonsági szabályt hozzáadni ezen paraméterekkel, így sem tudok csatlakozni.

A Windows Firewall írja, hogy néhány beállítás Group Policy alól állítható. Pl, hogy ki / be tudjam kapcsolni a tűzfalat a Domain, Private és Public helyekre.

Group Policy Management konzolon a Default domain Policy alatt a tűzfalnál már ki / be tudom kapcsolni a tűzfalat a fenti három hálózati helyre vonatkozóan, de nincs hatással a kliensen az FTP elérésre. (gpupdate /force megvolt miután letiltottam / engedélyeztem / hozzáadtam szabályt, stb)

Mit néztem be? Találkoztatok már ilyennel?

--
Best regards,
Zsolt Meszaros