> Az osztálytermekben lévő laptopok tanúsítvány segítségével jelentkeznek be, ez kicsit bonyolultabb beállítani, viszont - ha a tanúsítvány nem exportálható - akkor nem lehet vele visszaélni.

Itt EAP-TLS-re gondoltál?

2016.10.07. 10:01 keltezéssel, Takacs Tibor írta:
Szia!

Mihez használnád a freeradius-t? (Gondolom a WiFi azon keresztül azonosítana,
igaz?)
Ha igen:
Nálunk is van ilyen, kétféle azonosítás van:
1. A felhasználó a saját felhasználónevével és jelszavával azonosítja magát. Ez
operációs
rendszer szintjén történik, ergó a csatlakozáshoz megadja, és onnan megy minden.
2. Az osztálytermekben lévő laptopok tanúsítvány segítségével jelentkeznek be,
ez kicsit
bonyolultabb beállítani, viszont - ha a tanúsítvány nem exportálható - akkor
nem lehet vele
visszaélni.

Ha tudok segíteni, keress bátran, akár magánban is!

Üdv:
        TT

Sziasztok!

Beüzemeltem a freeradiust az egyik gépen. Jelenleg a beállításokat
nézegetem. Azt megtaláltam, hogy usereket lehet login/pass formában
felvenni mysql adatbázis támogatással. Viszont az érdekelne, hogyan
tudok klienseket úgy felvenni, hogy azok ne kérdezzenek jelszót internet
elérés esetén?
Ahogy azt egy másik szálban írtam, van 3 olyan tantermünk, ahol tanulói
laptopok vannak. Ott nem lenne jó, ha jelszavakkal kellene vacakolni.

A másik kérdésem pedig a telefonokra vonatkozik. Hogyan működnek azok
azok az alkalmazások, amik szintén netet használnak ás a háttérben (is)
fut(hat)nak (pl.: skype, messenger, idokep, stb), ha a user login/pass
formában azonosítja magát?

Elnézést, ha túl alap dolgokat kérdezek, de a dokumentációból nem
mindent sikerült kibogarásznom.

--
Üdvözlettel,
Neumayer Béla