Én nem értem, hogy miről beszélsz. Nálunk vannak 2008-as beszerzésű Dell Inspiron 1525 laptopok 1 GB RAM -al. Ezek megfelelően kigyomlált windows 7 alatt a 720p videot akadásmentesen játsszák le. Igaz ehhez a kevés memória miatt le kell tiltani minimum a windows update, windows search, szolgáltatásokat, vírusirtóból, is kevésbé éheset kell választani. De ha felbővítem 4GB -ra a memóriát akkor szépen megy rajta a windows10 is.

Ezek a laptopok már legalább 8 évesek de van rajtuk HDMI kimenet. 9-10 évvel ezelőtt jelentős fejlődés következett be a processzorok tekintetében. Egy 65 nm-es processzor 4x gyorsabb mint egy 90 nm-es ugyanannyi órajel frekvencia mellett, és fele annyi áramot fogyaszt. Így szerintem ha a szóban forgó laptopok tényleg csak 6-7 évesek (és 65 nm-es processzor architektúrával rendelkeznek) akkor a windows a legjobb választás, VLC player és/vagy KODI korabeli verziója.

Ha pedig régebbiek a laptopok (90 nm -es processzor DDR1-es ram) akkor felesleges linuxxal próbálkozni, Én még nem láttam 1 distro-t sem ami lejátssza a mai youtube-ot. Ha a video adapter átviteli sebbessége hardveres gyorsítással is kevés egy HD video lejátszásához,
akkor ez linux alatt sem fog megjavulni.