Lehet hogy pont azért kapcsol be, mert nagyon akarja telepíteni a frissítést. RTC-vel kapcsolatos beállítás pedig
nagyon ritkán van a setupban.
Az IBM PC XT óra van ébresztőóra (RTC) funkció az alaplapon ami az ATX szabvány megjelenése óta akár be is tudja kapcsolni a számítógépet, a regiszterekben beállított időpontban.

Nekem az otthoni gépem tudja csinálni, hogy hajnali 3-kor bekapcsol, és Win7 telepíteti a frissítéseket, ha ez van beállítva a windows update alatt. Nem csak alvó vagy hibernált állapotban tudja elindítani.

De ez erősen alaplapfüggő, csak ritkán műköik

Szerintem itt is ilyesmiről van szó.. De a setupban híába állítod a wakeup beállításokat, azokat az első windows
indítás felülbírálja.