A fagyás probléma egyelőre megszűnt a Zentyal 4.2 használatával.

A zentyal 4.0 ról 4.1 majd 4.2 upgrade után, és 4GB memóriával egyelőre stabil a 4.2 proxmox-on. (kopp...kopp...) Nagy nehezen sikerült azt is beállítani, hogy a SPAM jelölt (fejlécben amavis által) üzenetek a sieve rendszeren bekerülnek a SPAM mappába automatikusan. Utóbbi nem egyszerű eset zentyal-on mert a saját konfigok felülíródnak, a template-be pedig nem mindegy mit és hova írsz.

Remélem így marad.
Köszönöm a tippeket!

2016. 11. 18. 9:16 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
>De az rémlik, hogy Molnár Péter anno dobta Proxmoxon a Zentyalt, mivel "gondok" voltak vele (?).
Ajjaj.

>Ha csak a levelezés megy rajta (webmail van-e?), akkor elég kellene legyen a 4 CPU. Mivel virtuális környezetben megy könnyen adhatsz neki további pl +1GB RAM-ot, és megnézheted, hogy úgy is fagy-e. Igen, csak levelezés + webmail. Más szolgáltatás nincs telepítve/konfigurálva az ad-t sem használom egyelőre.

>A kérdés az, hogy a lefoglalt memóriából mennyi a cache, és használja-e a swap-et (nálam egy Debian 6GB-os cache-el megy a 8GB RAM-ból)? De mivel azt írod, hogy még 400MB szabad memória van, ezért azt gondolom, hogy a 3GB RAM is éppen elég.
A memória egy jelentős rész cache és a swap 0b.
Tegnap csináltam még helyet a memóriában és adtam neki +1GB-ot.
A gondom továbbra is megvan, éjjel lefagyott megint. Biztosan nem a kevés memória az oka mert most már 1,8G szabad memória van.

Hirtelen jött ötlet, hogy reggel lefrissítettem a zentyal-t 4.0 ról 4.1 re majd végül 4.2-re. Ezt azért nem akartam, mert hamarosan jön a zentyal 5.0 és 4.0 ról arra akartam migrálni.

A 4.2 jelenleg fut, teszt alatt van.
Majd megírom az eredményt, hátha más is hasznosítja.
Üdvözlettel!

2016. 11. 18. 8:34 keltezéssel, Veres Sándor írta:
Szia!

2016.11.17. 8:02 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
Tárgybéli Zentyal 4.0 rendszerre migráltam a levelezést ami eddig ubuntu 9 -en volt. Sajnos későn derült ki, hogy valami nem kerek. A zentyal időnként teljesen elhasal, lefagy és semmire nem hajlandó. Ilyenkor nincs hálózat, egér, abszolút semmit nem lehet kezdeni vele. Logokat tanulmányozva "kernel stack" üzenetek után szűnik meg a rendszer működése, ami tapasztalatom szerint kevés memória miatt van.
Fagyás esetén a proxmox és a többi vm teljesen rendben futnak tovább.

A host: Dell PowerEdge T20 - Proxmox 4.2 - ZFS 2x256GB + 2x1TB (ZFS RAID1) 16GB RAM

A zentyal virtuális környezetben fut, 3GB ram és 4CPU áll rendelkezésére.

A futó rendszeren a free parancs kimenete: 400MB szabad memória van a 3GB-ból.

Kérdésem, hogy szerintetek 3GB memória elég lehet a zentyal-nak?

Ha csak a levelezés megy rajta (webmail van-e?), akkor elég kellene legyen a 4 CPU. Mivel virtuális környezetben megy könnyen adhatsz neki további pl +1GB RAM-ot, és megnézheted, hogy úgy is fagy-e. A kérdés az, hogy a lefoglalt memóriából mennyi a cache, és használja-e a swap-et (nálam egy Debian 6GB-os cache-el megy a 8GB RAM-ból)? De mivel azt írod, hogy még 400MB szabad memória van, ezért azt gondolom, hogy a 3GB RAM is éppen elég. Én egy 10 éves fizikai gépen 3GB RAM-mal, 2 CPU maggal használom a Zentyal 4.0-át proxynak gataweynek, és nem fagy. De az rémlik, hogy Molnár Péter anno dobta Proxmoxon a Zentyalt, mivel "gondok" voltak vele (?).

Veres Sándor

Üdvözlettel:
Fehér Sándor
Rendszergazda
Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium
3100 Salgótarján, Arany J. út 12.
Telefon: (32) 411-353 Telefax: (32) 411-104
e-mail: fehersan...@madach-starjan.sulinet.hu
Internet: http://www.madach-starjan.sulinet.hu/