Valószínűleg igazuk van :(

Én másfél éve szo*tam egy baromi nagyot az ilyen tré kábellel.

1200m lett behúzva és kibontva, majd újra behúzva.

Mindenképpen levágnám a szabvány szerinti maximum hosszt a dobról, ami, ha 10/100/1000 BASE-T-re tervezed a hálózatot Cat6 kábel esetén 100m (10GBASE-T esetén 55m) és megnézném mit tud.

Ezen felül a 305m-es dob két végén leblankolnám az ereket és megmérném az ellenállását érpáronként, hogy

- mind a 4 érpár egyforma Ohmikus értékeket produkál-e?

- néznék a neten ismert, bevált, márkásabb kábelek adatlapján feltüntetett ellenállás értékeket méterenként és az általam mért értéket visszaosztva következtetnék...

Ha okés esetleg beépíteném azzal a megkötéssel, hogy ha x időn belül a kábel minőségéből adódóan probléma lép fel a hálózaton, annak javítását (szakember, anyag, kiesett idő, stb) a KLIK vállalja meghatározott időn belül. Mikor írásba kell adni valamit, olyankor lehet, hogy rögtön megoldható lesz a csere vagy a nem KEF-ről való beszerzés... Csak indokolni kell. (Pl. mikor nem tettem bele a 800 ropis fénymásolóba (garis) a 3800 Ft-os utángyártott/töltött tonert)

A gond az, hogy a nagyon gagyi CCA meg tud romlani álltó helyében a falban. Nem viccelek! Ugyanis a rezezett felületet szépen elkezdi idővel oldani az acetát, ami a tré szigetelésből származik... Ezek a szárítókötelek.