http://nws.niif.hu/ncd2014/docs/phu/127.pdf

Szerintem lehet hogy az UPC tud ennyit.
Ha az UPC modemnél méred a sebességet (a sulinetes router leválasztásával) akkor mennyi?

A DOCSIS 3 max letöltési sebessége 1,2 GBPS, ami 1 RF hálózatban az összes előfizető között megoszlik. Megkezdték az átállást a DOCSIS 3.1 szabványra, ami 10 GBPS -t tesz lehetővé. A kipostázott modemek már tudják, de a hálózatot is fejleszteni kell. Le kell kapcsolni az analóg TV csatornákat, és az RF hálózatot is fejleszteni kell, hogy
átvigye az 1,2 GHz -t (az eddigi 850 MHz helyett).

Egy sima EoIP tunnel nem nagyon rontja le a sávszélességet (max 5%), és a CPU terhelést sem növeli meg jelentősen. Mikrotik routeren alig látszik a sebességcsökkenés ha publikus IP-n, PPtP vel, vagy a PPtP-ben létrehozott EoIP tunnelen keresztül kapcsolódok
az internet 2 pontja között.