Sziasztok!

Azt próbálom megjeleníteni (mikrotik graph funkció segítségével), hogy egyes főbb fogyasztók mekkora sávszélességet

használnak a teljes forgalomból. Tehát hogy pl a

-google drive

-onedrive

-windows update

-office 365

-kaspersky, avast vírusirtó

-e-napló

milyen sávszélességet használnak. Sajnos IP cím alapján nem nagyon megy, mert a legtöbbnek nagyon sok, és változó IP címe van, és átfedés is van az IP címtartományok között..

Próbeltam queue-t létrehozni mindegyiknek, és manuálisan beírogatni az ismert IP címeket, de ez a módszer kevésbé hatékony, alig van forgalom ezeken a queue-en.

Szerintetek milyen eszközzel lehetne ezt megtenni?? Gondoltam még transzparens proxy-ra, de abból is melyik oprendszeren milyen?

És még egy furcsaság:

Ma reggel pl a google.com, play.google.com névfeloldásra (ping) 195.111 kezdetű IP címet adott vissza a sulinetes DNS szerver, és közben bejöttek az oldalak...

Ezek az IP címek a NIIF intézethez tartoznak WHOIS szerint. Ez normális működés, vagy hiba?

Kösz,

Péter