huzavona, szolgáltató szerint minden rendben van, soha nem szakadt le
a modem, ő viszont többször is észrevette, hogy - igaz, csupán
másodpercekre - megszakad a vonal. Leginkább onnan veszi észre, hogy
leáll a letöltés. Egyszer sikerült időben odarohannia a modemhez, és
látta, hogy a net ledje nem világít...

akartam korabban valaszolni, csak elfelejtettem. szoval a fentiek alapjan szerintem mindket felnek igaza van.

tegyuk tisztaba a fogalmakat, amiket lattunk itt leirva.

- leszakad a modem
- megszakad a vonal
- net led nem vilagit

ez harom kulonbozo dolog.

persze nem tudjuk milyen modem, melyik szolgaltato, milyen protokoll, csak kovetkeztetunk a DSL-bol. Nalam van itt egy cisco router amiben van egy adsl interfesz, igy en ebbol indulok ki.

a modem leszakadas altalaban akkor van, amikor a dslam szinkronizacio nem sikerul vagy ujra kell egyeztetni a vonali parametereket. Ez az a folyamat, aminek a vegen a modem es a dslam megegyezik, hogy az adott jel-zaj viszony mellett X kbit/s le es Y kbit/s feltoltesi sebesseget tartanak, mert ez a meg stabilan uzemelo allapot.

a megszakad a vonal ugye 2017ben nem annyira fordul elo mar.

a net led nem vilagit viszont egeszen mas: a ppp session megallt. majd amikor a ppp ujra felepiti, ujra menni fog.

nyilvan a felhasznalonak a harom tokeletesen egyforma, nincs net. de ha bejelenti, hogy nincs net, akkor elhajtjak, mert ugye van. nem azt jelentette be, hogy nehany masodpercig nincs.

ha tudomanyos akar lenni es mar olvasott olyat a logout.hu foruman, ahol ugye szakertok ulnek, hogy szinkron, meg jel, meg leszakadas, akkor ezt jelenti be. es a szolgaltato megnezi es tenyleg nem szakadt le a modem. a szinkron nem allt le, nem futyult ujra masik sebessegen stb.

a ppp session lehet leszakadt, de nem azt jelentette be, igy nem is azt vizsgaltak.

amikor nekem bajom volt a netemmel, jo regen, azt tapasztaltam, hogy a PPP-n beluli LCP keepalive keretekre idonkent a szolgaltato nem valaszol. mondjuk ugy masfel percig. akkor meg fiatal voltam es tudatlan es openwrt-t hasznaltam, amiben ugy remlik 3x20 volt az alapbeallitas, azaz ha haromszor 20 masodpercig nem jon valasz az LCP keepalive keretre, akkor az openwrt ugy gondolja, hogy ez a ppp kapcsolat halott. es lebontja. majd utana valamikor ujraepiti. az ujraepites pedig sikeres lesz, mert miert ne lenne az.

igy a jelenseg az volt, hogy random idokozonkent kb fel-masfel percre megallt a net. tcpdump volt a baratom, ebbol lattam, hogy bar az LCP keretekre nem jon valasz, de amugy a net megy rendesen, majd amikor a routerem bepanikol az LCP hianyoktol, akkor lebontja a PPP-t, akkor persze nincs net, majd amikor ugy gondolja es elinditja, akkor ujra van.

A megoldas az volt, hogy 3x20-rol 5x50re emeltem az LCP timeout erteket ami ezutan mar nem timeoutolt.

En is bejelentettem a szolgaltatonak, hogy szar a net, elhajtottak, aztan tcpdumpoltam, majd utana egy hetig turtam az RFC-t, hogy rajojjek egyatalan hogy kene mukodnie a PPP-nek, utana meg bejelentettem azt, hogy nem valaszolnak az LCP keepalive-ra. erre mar kaptam rendes mernoki valaszt, igaz, nem azonnal es nem a telefonos kislanytol.

szoval amit irni akartam, hogy

1) nem derult ki, hogy mit jelent az, hogy nincs net
2) amig nem tudjuk, hogy mivel van problema, addig nem tudjuk, hogy minek a minoseget kell dokumentalni 3) majd ha kiderult, mit kell figyelni, akkor lehet javasolni dokumentalasi es meresi modszereket

en rakotnek egy routert ami loggol rendesen, ppp session, stb, valamint tudsz rajta vagy elotte tcpdumpolni, latni kell mi tortenik amikor leszakad az illeto. ha az megvan, akkor mar onnan egyszeru a megoldas.

--

udv
Adam