On 2017-07-13 12:25, József Venczel wrote:
Sziasztok!

Tárgybélit (https://letsencrypt.org/ [1]) használta már valaki?
Mi a véleményetek róla?

ugy tudom ennek elvileg ket elonye lenne. az egyik az ingyenesseg, a masik az automatizalas a letoltendo program segitsegevel.

az ingyenesseg szerintem nem szempont ma, amikor evi kilenc dollarert utanad dobnak egy hiteles tanusitvanyt, ez durvan havi ketszaz forint. Ezen szerintem kar okoskodni, hogy sok-e vagy sem.

az automatizalas akar meg jo is lehet, de nekem ellenerzeseim vannak ezzel kapcsolatban. amikor neztem, kotelezoen le kellett tolteni valami tool-t amivel lehet csak csinalni a tanusitvany igenylest, alairast stb. Namost az ugye vilagos, hogy szovegfile-okrol beszelunk, amit egyetlen mozdulat openssl-lel legeneralni. Eleve nem szeretem, ha megkotik a kezem, hogy csak az o cuccukkal lehet csinalni valamit, amit nekem fel kell telepitenem. A masik problemam, hogy nem latom az automatizalas lenyeget. Evente egyszer kell foglalkozni vele, ez azert meg nem uti meg az automatizalas szintjet. Ha pedig nagytetelben van szuksegem tanusitvanyra, annak is megvan a modja.

A harmadik gondom, hogy mostanaban nepszeruek ezek a tulajdontalan dolgok. Kozosseg osszedobja, kitalalja, elintezi, megoldja... minden jo es szep addig, amig valami gond nincs.

Amig evi kilenc dollar egy tanusitvany es nem esik le a gyuru az ujjamrol, hogy kiadjak evente ket openssl parancsot, addig en inkabb tavol tartom magam az ilyen kezdemenyezesektol. Ahol fontos, oda veszek rendes tanusitvanyt, ahol nem fontos, oda pedig rakok a sajat PKI-bol, a sajat CA-val alairtbol.

udv
adam