2017.09.07. 15:12 keltezéssel, Liska Zsolt írta:
Szerintem esélytelen. Mi most vettünk laptopokat, SSD-vel szinte nincs is 140 alatt. Ne celeron legyen, szerinted mi fér bele? :) Plusz videókártya ne integrált. Ez laza 150 ezres kategória. Ha csak videót akarsz nézni miért baj ha integrált a videókártya?

Szerintem az a baj az integrálttal hogy túl tartós :)
Egy notebookban a hűtés a legszűkebb keresztmetszet, gyakorlatilag egyikben sem elégséges, de próbálják úgy setupolni hogy elviselhető zaj mellett azért pár évet kibírjon. Az nvidia, amd diszkrét vga-k ilyen géptestben az elégtelen hűtéssel gyakran bedöglenek pár év után, a hőingadozások miatt lassan megreped a chip alatt (vagy a belsejében) olyan BGA forrasztás, ami a működés szempontjából kritikus. Olyankor jönnek a sütős/10 dolcsis hőlégfúvós apróhirdetős szakértők, jó esetben pár hónappal eltolják a következő hibáig eltelt időt. Tovább bírja az integrált mint a külön vga-s notebook, és a mostani integrált intel alatt a videózás lazán megy, sőt 3d játékok is úgy-ahogy tűrhetően futnak. Persze nem HC gamerekre gondolva.
Talán az a cél, hogy pár évente a bedöglött noti helyett vegyenek újat... :)

De én sem javaslom az olcsó kommersz plasztik gépeket, hiába új, egy katasztrófa mind. Felnyitod, belenézel a belsejébe, és elsírod magad, össze van tákolva hogy épp adjon képet. Aztán belenézel egy hp/dell/lenovo üzleti kategóriás gépbe, az meg van tervezve, nem csak úgy összedobálva ahogy épp kiadta a tervezőprogram automata módban. Ha elfogadják, akkor szerintem is jobb egy használt számlás üzleti kategóriás gép, új korukban 5-10x-es áruk volt az alja műanyag viccgépekhez képest. Otthonra is ilyen gépeket vettünk, i5-ös 8 giga ramos magnézium vázas gép tízezrekkel olcsóbb volt mint a legalja teszkós celeronos új gép, és mikor az már a veszélyes hulladékban lesz, a használt gépem még mindig működni fog.

Én is tudok linkeket, ahonnan a mi gépeinket vettük. Pl.:
https://nrd.hu/hp_elitebook_1040_G1_i5_8gb_180ssd_hdp.php
https://nrd.hu/lenovo_thinkpad_t530_8gb_256ssd_dvd_hdp.php

De ha mindenképp külön vga-val kell (sok értelme nincs, ez sem erősebb az inteleknél):
https://nrd.hu/hp_elitebook_8560p_i7_4gb_640gb_hdp.php
De szerintem többet ér az erősebb proci/több ram mint a vga.

Ja, és ráadásul ezek nem a szánalmas 1366x768-as kijelzősek! (ez is szánalmas, fele ekkora olcsó tabletek is nagyobb felbontásúak)

GyL