A win8 is uefi secure boot kompatibilis. A MS-tól letöltött iso-t egy az egybe lemezre/pendrive-ra írva kellene hogy menjen uefi alatt is. A boot menüben akkor jelenik meg, ha bent a lemez/be van dugva a pendrive _bekapcsoláskor_, és megfelelő adat van rajta. A gyári nem mókolt iso-ból készült boot eszközt fel kéne ismernie. Nem lehet hogy valami módosított telepítő?

A microsoftnak is van progija ami az iso-ból bootolható pendrive-ot csinál:

https://www.microsoft.com/hu-hu/download/windows-usb-dvd-download-tool

UEFI módban sokkal gyorsabb a bootolás, ha lehet akkor én inkább azt próbálnám előbb, a compatibility mód (csm) már csak végső megoldásként elfogadható szerintem, win8-tól kezdve szerintem már értelmetlen erőltetni.

2017.09.19. 6:35 keltezéssel, Schveibert Robert írta:
a legujabb rufussal lehet csm uefit csinálni, ugy hogy akár müködhet, de ilyenkor lehet hogy megfagy majd a win7/8 install.

bios biztos tud legacy bootot, de valószinüleg elöször kikapcs secureboot ment ujraindit kpvetkezö lépcsö, és igy tovább. a multkor én is sokatbszivtam egy asus laptoppal.

Molnár Péter <moln...@petersoft.hu <mailto:moln...@petersoft.hu>> ezt írta (2017. szeptember 18., hétfő):

    >Oké. Hogyan kapcsoljam vissza? Nem találok ilyen funkciót!
    Ha az UEFI engedelyezett,a kkor a CSM tiltott, nem engedelyezheto.
    Tehat az UEFI-t kellene kikapcsolnod.
    A SECURE boot kikapcsolasa az elso lepes volt az UEFI kikapcsolasahoz.
    Halkan jegyzem meg, hogy amit javasoltam,
    marmint, hogy UEFI-s USB boot-t csinalj miert nem jo?