Én eddig még csak win10 phone-on találkoztam ilyennel, de ezt valahol a gépházban ki lehetett kapcsolni (valami biztonsági feature-nek nevezte ha jól rémlik). Nem lehet hogy iphone-on is ott van valami hülye néven a kapcsoló? Nálam mondjuk még nem volt ilyen iphone-os gond, pedig vannak 6-ok, 6s-ek is a tanároknak.

A captive portal-os dologgal nekem csak az a bajom, hogy oké, hogy a tanárok kapnak jelszót. De ha egy diáknak is adok, akkor gyakorlatilag az összesnek adok, és akkor vége a játéknak. A mac címmel legalább az elérhető, hogy azt nem tudja az egész épület használni, csak akinél ott a készülék. Akinek meg van annyi esze hogy így is felcsatlakozzon, az meg megérdemli hogy netezhessen.

De jövő nyáron nekem is kellene kialakítani valami jobb rendszert, ami eszköz híján most nem nagyon kivitelezhető. Igényt folyamatosan adunk be, remélem egyszer meg is kapjuk. Mert jó lenne a diákoknak is wifit adni, de a jelenlegi néhány öregecske szedett-vedett soho szappantartóval ez nem megy. Próbáltuk egyszer, de azonnal lefeküdt az egész a sokszáz klienstől (~800 diák, ~100 tanár/dolgozó), úgyhogy várni kell amíg adottak lesznek a technikai feltételek.

GyL