Félve teszem fel a kérdést a napokban zajlott vita után, de jelezném, hogy Linuxhoz szinte semmit nem értek, infotanárból lett rendszergazda vagyok. Szóval adott egy Suse Tumbleweed grafikus felület nélkül, rajta egy könyvtári szerver program. (Szikla-3 napos telepítés) A gépnek van egy külső lába a Sulinetes routerben és van egy belső lába, amelynek IP címét Sulixerver osztja. A gépet el kellene érni a 22-es porton kívülről, ez a port Dashboardon meg is van nyitva. Mégis, ha csatlakozni akarok hozzá Puttyal: Network Error:Connection Timed Out A nyitást Sulineték megerősítették, de további segítséget nem tudtak adni. Ha jól értettem, amit mondtak, a routerről tudta pingelni a szervert, de azon kívülről nem.

A gép 2 nappal ezelőtt elérhető volt, mert az adatbázist egy másik gépről másolták át a Szikla ügyfélszolgálatosok és magát a Sziklát is ekkor telepítették. (Mindkét gép nálunk van/volt)

Ha  belső hálóból, ugyancsak Puttyal akarok csatlakozni a Szikás géphez, akkor simán megy.

Yast-tal a default gw a külső lábnak be van állítva a Sulinetes gw

Kívülről nem válaszol a pingre, belülről igen. Ha az adott gépről pingeltem saját magát délután, akkor arra sem, de most itthonról TeamViewerrel egy belső gépre kapcsolódva, majd onnan SSH-val a gépre, válaszol a pingre.

Wiresharkot letöltöttem, hátha mutat valamit, dehát nem érteni Wiresharkul. Amit látok, hogy kimegy a kérés, ott a 4 sor a Wiresharkban is és az is hogy no response found. Ha megmondjátok mit keressek, akkor megteszem.

ip route eredménye:

default via 172.16.0.5 dev belso proto dhcp
172.16.0.0/16 <http://172.16.0.0/16> dev belso proto kernel scope link src 172.16.12.5
195.199.xxx.xxx/29 dev ens33 proto kernel scope link src 195.199.xxx.xxx

Előre köszönöm a szájbarágós magyarázatokat.

A magyarázat viszonylag egyszerű. Fentebb írtad, hogy default gw-nek be van állítva a sulinetes gw. Ennek ellenére a route táblából az derül ki, hogy a sulix által dhcp-n kiosztott cím (belső cím) az átjáró. Valószínűleg azóta nem működik, mióta a gép megújította az ip-jét, és akkor felülírta a default gw-t a dhcp-től kapottal. A gép azért nem érhető el a külső ip-jén, mert a forgalmat ugyan megkapja ott, de a választ már a sulixon keresztül szeretné visszaküldeni - és itt eltévednek a dolgok. Szerintem az a megoldás a legegyszerűbb, ha átállítod a sziklás szervert, hogy a belső hálós lába fix ip-vel legyen, és erre a lábra ne állíts default gw-t. A külső lábra is kézzel állítsd be a sulinetes címet, és ide add meg a sulinetes gw-t átjárónak. Így később sem fog "elromlani".

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu