Elnézést, valóban elnagyoltam a dolgokat!

Szóval:
amikor megörököltem a termet, win7-es tanulói gépek voltak rádugva a
közhálós szekrény belső lábára. Innen kapták a gépek a DNS-t és a DHCP-jétől
a belső IP címeket. A diákok mind 1 user name-mel használták a gépeket, se
saját hely,
se semmi. Sikerült egy még működőképes gépet szereznem, rádugtam hát erre a
hálóra,
 tettem rá debian-t és samba-t.
A samba PDC-ként volt konfigolva, lettek saját felhasználó nevek,
megosztott és saját mappák.

Most az új gépekkel a következőket csináltam:
A gépeken win10 edu van.
Telepítettem egy debian 9-et, samba 4.5-tel, szintén PDC-ként. A DNS, DHCP
továbbra is
a közhálós szekrényből jön.
A gépeken megcsináltam a
HKLM\System\CurrentControlSet\services\LanmanWorkstation\Parameters
DWORD DomainCompatibilityMode = 1
DWORD DNSNameResolutionRequired = 0
registry matatást.

gpedit.msc-ben megcsináltam a "szokásos"
\\szerver
 RequireMutualAuthentication=0,RequireIntegrity=0,RequirePrivacy=0

matatást is.

A win10-es gépet be tudom léptetni a tartományba. Látszólag minden OK.

DE!

Tartományi bejelentkezéskor a következő hibaüzenet fogad:
"Ezzel a hitelesítő adattal nem lehet bejelentkezni, mert a tartomány nem
érhető el. Győződjön meg arról, hogy az eszköz kapcsolódik
a szervezet hálózatához, és próbálkozzon újra.HA korábban már
bejelentkezett az eszközön másik hitelesítő adattal, akkor azzal most ismét
bejelentkezhet."

Itt fogytam ki az ötletekből...
Remélem, így tudtok segíteni!

Üdv: Győző