Ez elsősorban egy jogi probléma, és csak egy kis részletében informatikai. Csak a végrehajtási résznek van köze az informatikához. Az adatkezelés vonatkozásában sem kell kizárólag informatikai adatkezelésre gondolni, lehet pl. papíralapú is. Nem véletlenül, az informatika jogi vonatkozásaiban is jártas (pl szoftver licence értékesítő) cégek, és ügyvédi irodák foglalkoznak a problémával. Szerintem mindenképpen fel kell bérelni egy ilyet. Vagy van az intézménynek, vagy a fenntartónak jogi képviselője, akinek ez egy testhezálló feladat.
Pl. itt jól össze van foglalva:
https://www.invitech.hu/blog/it-szolgaltatas/gdpr-felkeszules-kiut-az-utvesztobol