de mennyivel is kevesebb az esélye??  - na látod

Valóban nálam is kevertek a publikus ip-vel tanulságként leírom:
wan1: 195.199.X.X/29 tartomány balance1
wan2: digi                                          balance2
wan3: upc, ami adja a sulinet-et    failover arra az esetre, ha nincs digi és sulinet, de upc még működik :)

a sulinet "untagged" vlan-ként volt régen és már most is az.
Nálam annyi volt a kavar, hogy átállították a publikus portokat a routeren "tagged" vlan-ra. Erről jött egy email, hogy melyik vlan-ba kerültek a portok. Ekkor volt egy leállásom, mert a saját routerünk "untagged" vlan-ként volt konfigurálva. Gyorsba átállítottam a mikrotiket az új környezetnek megfelelően és 5 perc múlva ment minden úgy ahogyan régen.
Nem kellett telefonálni, értetlenkedni az üsz-el stb....
A benti hálózat semmit nem vett észre, mert a két másik internet ellátta a netes forgalmat. A suliból senki sem szólt, tehát a kollégák ezt nem vették észre. Addigra mire feltünt volna nekik, már el lett hárítva a probléma.
A külső szolgáltatások nem működtek, mint pl a weblap.
Ami érdekes, hogy két hét múlva visszaállították "untagged"-re és megint okoztak vele kb 5 perc szünetet. :)

A  saját rendszer sokkal rugalmasabb, mint ami nálatok van azzal a sulinetes kókánnyal.// dhcp szarakodik stb. egyéb hibák amit írtok. // Alternatív megoldás lehet még egy VPS bérlése, amin mehet a weblap+email. Ekkor még az is lehet, hogy függetlenné váltok a niif-től. Utóbbi időben sajnos elég sok átalakítás és leállások vannak a házuk táján. Remélem mihamarabb (sulikezdésre) minden rendben lesz.

2018. 08. 16. 10:29 keltezéssel, Molnár Péter írta:
Hello!
>Nos ezért jó a saját rendszer pár darab publikus ip-vel és saját routerrel.
No azert azt is el tudjak tolni.
Nekem a napokban volt, irtam is rola, egy pentektol hetfo delutanig tarto leallasom, mert a publikus ipk sem voltak elerhetoek. Fel is hivtak, hogy nalam a sulinetes routerben tenyleg csak a pulikus portba van dugva valami?