Sziasztok!

Nem tudom kapcsolódik e az eddigi szálhoz, de nálam is lehalt a sulinet tegnap délután.

Az ügyfélszolgálatos szerint visszahív egy kollégája.

Én a sulinet routeren eddig csak a trönk portot használtam. A 10-es tagged VLAN -on volt a publikus szegmens,
a 11 -esen a privát, és a 12-esen a védett.

A kialakult helyzetben, bentről a 10-es VLAN -on, tudom pingelni a sulinet routert, a 195.199.xxx.62 címen, a 195.199.xxx.57 IP című eszközből. Egy független UPC vonalról kintről is tudom pingelni a 195.199.xxx.62 című routert. De kintről nem tudom pingelni szervert ami a 195.199.xxx.57 címen van.

Mindeközben a sulinet router privát szegmensén (VLAN 11) van NET. 192.168.64.x címen oszt a DHCP. De a tracert parancsot valahogy átveri, mert minden IP cím ugyanaz a cél cím.

Gondolom akkor nem a trönk porttal és a VLAN -okkal van gond hanem a router konfiggal?

kösz,
Péter