Közben rájöttem, hogy ha egyedül 1 laptopot teszek rá a publikus szegmensre a beállított fix IP címmel akkor megy a net. Viszont ha még rádugtam az iskolai hálózat ide vonatkozó részét, a laptop mellé, (más IP címekkel) akkor a laptopon is megszűnt a net.

Vagyis valami durva dolgot beállítottak a konfigban, amitől teljesen letilt a publikus szegmens, ha valami nem tetsző dolog lóg rajta.

Én lecsökkentettem a fizikailag, és virtuálisan rákapcsolódó MAC Addressek számát, a minimumra (ahány publikus IP cím van), és ettől megjavult. De nem tudtam meg hogy végül is mi nem tetszett neki. Lógott rajta néhány IP címmel nem rendelkező dolog.

Két napot vacakoltam ezzel a kis huncutsággal :(
Szerintem az ügyfélszolgálat miatt még 1 hét alatt sem oldódott volna meg a dolog...