Nem.

A 6,7-es portok a cisco-n a védett tartomány (vlan12), a 7-re dugják az új
switchet a wifi ap-khez, ez lett a vlan3 valamilyen 10.x.x.x/25-tel. Hogy a
6-os porttal mi van azt most nem tudom, sohasem volt rajta eszközöm és nem is
tervezek oda semmit. Gondolom az is vlan3 lett.
A publikus szegmens (vlan10) pont hogy nem változott, ez az 1,2-es portja a
cisco-nak.
Ami eddig a 192.168.64.x/24 volt az a privát tartomány, azaz a cisco 3,4,5-ös
portja (vlan11), ebből lett a 10.x.x.x/27 /25 meg még Isten tudja mi
(iskolánként változó).
A 8-as a GE WAN portja a cisconak, oda jön a valamilyen modem, ami a netet
adja. Ide ne dugj semmit, mert már foglalt. :-)

És igen, az új wifik a meglévő sávszélességet használják, csökkentik, ezért
lett volna jó, ha előbb azt az igéretüket teljesitik, hogy megemelik mindenhol
a sávszélességet 100Mbit/s-re. Ez sajnos még nálunk sincs igy.

De ha valamiben tévednék, akkor úgyis majd kijavit valaki.

Üdv,
Gál György

> [...]
> wan routerünkbe, és onnan swittcheken keresztül a kliensekhez.
> A spéci beállításaink a vigorban vannak. Tehát akkor nekem elég a hetes
> portot felszabadítani, átdugom a 8-as portba és minden működik tovább,
> további állítgatások nélkül? A hetes portot meg majd rákötik az új
> switchekre, ap-kra?
> Másik:
> Követem a témát, de mintha nem lett volna eddig erre válasz: az új iskolai
> edu.. ssid, és a free quest ssid a meglévő sávszélességet használja -
> csökkenti? A mi esetünkben jelenleg 50/10.

>>> 255.255.255.0 átjáró: 192.168.64.254 dns1: 195.199.255.4 dns2: