From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu>
On Behalf Of Fehér Sándor
Sent: Wednesday, September 19, 2018 8:22 AM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Re: [Techinfo] Proxmox magyar felület

Topológia függő, vlan szeparációval ha elég az 1gbit/s mindenre akár 1
kártya is elég :) /persze ez okos switchet igényel/

Én a load balance-t failoverrel mikrotik routerrel oldottam meg szerveren
kívül. /ha meghal a gép, még net se lenne ezért ez nálam nem pálya/
Esetemben 3 darab kártya aktív és egy tartalék van a szerverben:
1 a sulinet public interface (195.199.x.x/29, pl levelező
filter-proxmoxmailgateway, weblap, vpn stb. de ezek mennek portforwardal a
mikrotik mögül is, ha úgy akarom)
1 a szerverek hálózata (dmz, de mégse :) C osztály, portforwardal bármit ki
tudok engedni a netre és onnan vissza a mikrotiken keresztül)
1 a lan (B osztály, vlsm-el felosztva alhálózatokra)
++1 tartalék, most offline, ha valamelyik bedöglik esetre.

Minden kártya gigabites és jobb minőségű az átlagnál. (intel gyártmányok)
Azért van így a topológia, mert korábban minden egy publikus ip-n ment.
Egy vírusfertőzés + spammelés miatt rákerültünk az rbl listákra és akkor
hirtelen nem volt rugalmas a rendszer, hogy szétszedjem a forgalmat.( egy
gagyi asus router volt itt) Most a netezés, a weblap, és a levelezés külön
ip-n van.
Levelezőnek pedig a proxmox mail gateway filter + zentyal páros van.
Utóbbit a napokban cserélem majd zimbra-ra, a filter viszont marad a pmg.

Ha mindenképp a szerver lesz a load-balance router is, akkor nézegesd a
mikrotik ccr verzióját vagy az openwrt -t. Ezeket tedd a proxmox felé
vm-ként erre a célra, de NEM AJÁNLOM ezt a módszert.