>Nem tudom, hogy neki merjek-e kezdeni, mert Linux-ban igen gyenge vagyok. :(
Simán. Majd értesz is hozzá menet közben. :)
Jó a leírás, az alapján szoktam én is csinálni.
Legutóbb mr3020-ra is sikerült, annak csak 3,8mb a flash. Igen szűkös volt a keret :)

2018. 10. 06. 10:26 keltezéssel, Szűts Ferenc írta:
Köszönöm.
Ez egy érdekes és ötletes megoldás. Nem tudom, hogy neki merjek-e kezdeni, mert Linux-ban igen gyenge vagyok. :(

Üdv:
---------------
Szűts Ferenc
sz...@vfmk.hu
VFKKI

2018.10.06 10:21 időpontban Sándor Fehér ezt írta:
Üdv!

TL-WDR4300 : >>>>>>>>>>>> https://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr4300
8mb a flash, így én egy block extroot-ot csinálnék a helyedben
legelőször, hogy legyen hely mindennek.
Szóval kell egy alap firmware - (ez már megvan)

Ez alapján csinálsz egy block extroot-ot: >>>>
https://wiki.openwrt.org/doc/howto/extroot
A lényeg, hogy kell egy pendrive (is) az egyik usb-re.
Erről futna az openwrt.
Elég egy 32mb 256mb 1-2 vagy 4 gb, szinte bármilyen pendrive, csak tárhelynek.
Ezt kétfelé particionálod egy pc/laptoppal az egyik linux ext4 a másik
swapfs linux. (pl gparted live cd is játszhat, ha nincs linux
semmilyen gépen)

Az első partició lesz a rendszernek a másodikat nem fontos
használnod(de jó ha van mert a memória is véges ezeknél) vagy lehet
filerendszer alapú file is a swap. (utóbbi lassabb)
Ha ez megvan kaptál egy dedikált "szervert" 1 darab usb port-al.
A swapnak és a "korlátlan" rootfs tárhelynek köszönhetően bármit fel
tudsz telepíteni a kérdéses routerre és stabil lesz.
Samba-val meg megtudod osztani, vagy nfs-kernel-server -el is vagy
ezek kombójával.

Hátrány: az egyik usb portot elveszted

Előny: hihetetlen stabil lesz a swap miatt
            korlátlanul bármit feltelepíthetsz a csomagok közül, nem
fog kifogyni a tárhely egy legalább 512mb pendrive esetén 50-50%
particiókkal.

Üdv!

2018. 10. 06. 10:06 keltezéssel, Szűts Ferenc írta:
Hellótok!

Egy TP-Link TL-WDR4300 v1 routerre felraktam az OpenWrt 18.06.1 szoftverét. Mivel még sohasem csináltam ilyet, nem tudom, hogy hogyan lehet a 2 db USB portot - mint külső meghajtóeszközt - hozzáadni.
Tud ebben valaki segíteni?!

Köszönettel.

Üdv: