Sok üzleti notin az akku alatt van a windows matrica, és azokon ráadásul nem home hanem prof. licenc szokott lenni.

Egyébként én is használt üzletit vettem a gyerekeimnek, egy thinkpad x220 és egy x220t, mindkettő i5, 8G ram, hdd, wifi/bt/mobilnet/gps/ujjlenyomat/nagy akku/win7 prof. Ezért az árért (60e) tejfölösdobozból gyártott teszkós celeronos gépek vannak, amit csak nyitott ablaknál lehet szétszerelni mert különben kiveri az üveget a gagyi igénytelenség. Hiába van rá 1-2 év gar, az x220 mér akkor is tökéletesen működni fog amikor ezeket a borzalmakat már rég lehúztuk a budin.

Mindenesetre érdemes az akku alatt megnézni mert lehet hogy azokra nem kell alapnak külön windowst felhasználni. Szokott mindegyiken lenni, sőt az oem szoftvert _kötelező_ a hozzá kötött hardverrel együtt továbbadni, nem választható utólag külön. Ha nincs benne akkor valószínűleg direkt lekaparták, de a használt árusok nem szoktak vele foglalkozni. Mi vettünk használt asztali brand pc-ket, azokhoz is akartak külön vetetni a refurb windowsból (az egyébként jóval olcsóbb mint a sima oem, tán bruttó 10 alatt van a home, upgrade alapnak nem is szabad mást venni használt gép/noti mellé ha nincs rajta matrica), de kiderült hogy van rajtuk win7 prof matrica. Simán árulhatnák miatta kicsit drágábban, merthogy szoftveres, de nem törődnek vele. Pedig nem is kicsi piaci szereplő a cég...