From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Gyulai László
Sent: Wednesday, November 28, 2018 8:47 AM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Re: [Techinfo] efop324 tabletek

A sulis fiókban 5 TB tárhely van a felhasználónak, a csoportoknak van 1 TB.

https://imgur.com/a/FbvRXaI

https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=838024

2018.11.28. 8:21 keltezéssel, József Venczel írta:

Szia!

Abban teljesen egyetértek, hogy felesleges mindenkinek 3 O365 hozzáférés, de
nem mindegyik ugyanazt tudja.

A suliknak járó O365-ben nincs benne az irodai csomag letölthető verziója, amit
5 gépre tudsz telepíteni ingyen. Ezt egyébként az MS minden országban ingyen
bocsájtja rendelkezésre az iskoláknak.

A tanárok/tanulók OM azonosító alapján, saját jogon járó O365-ben meg benne
vannak a letölthető csomagok, de ott meg nincs benne a OneNote
osztálytermesített verziója. Ezt szerintem külön megállapodás alapján
biztosítja a MS a magyar pedagógusoknak, tanulóknak.

Az EFOP-os O365-öt nem ismerem, nekem nincs, így nem volt még alkalmam megnézni
mi van benne, vagy mi nincs, de szerintem is valahogy jobb lett volna
ésszerűsíteni és összevonni ezt az egészet.

Annyi előnye van, hogy így mindenkinek 3TB felhőtárhely jár ingyen, már ha
valakinek szüksége van rá vagy ki tudja egyáltalán használni...

Üdv,

Venczel József

Kiss Zsolt <r...@hb.sulinet.hu <mailto:r...@hb.sulinet.hu> > ezt írta (időpont:
2018. nov. 27., K, 22:59):

Érdekes, mégis megvették az o365-öt, amikor minden sulinak jár ingyen is. Jó
nem lett volna egy nagy hatalmas AD-ban az egész, de én értelmét még nem
láttam. Azon felül, hogy itt is sok embert megkavart már az eduroam, meg
edumail-es loginok párosa is. Ha még ehhez hozzá tesszük az iskola saját
o365-jét is édes hármasnak, akkor a pedagógusok kb. hajtépve tudnak menni a
falnak. Több azonosító kell a rendszer használatához lassan mint egy banki
ügyintézőnek J

. A tankerületben is vannak szakemberek, akik átlátnának az ilyen olcsó trükkön.