Sziasztok!

"Barátunk"-at nem tudom megkérdezni, vagyis nem találok választ...
A gépeink PXEGRUB-bal bootolnak, így a diákok választhatnak, hogy Windowst vagy
Ubuntut akarnak használni.

Egyproblémára azonban nem találok megoldást:
Az esetek többségében (10-ből kb. 8)  a Windows úgy indul, hogy a folyamatjelző
a képernyő
tetején van, a kép alsó fele pedig szemét. Ezt túl tudnám élni, de akkor is ezt
csinálja, ha épp
Recovery-ben indítja a Win10-et. Így egy sima chkdsk-t se tudok elindítani,
mert nem látok
semmit a monitoron. Ha a Win10 rendesen elindul, még a bejelentkező-képernyő
előtt
visszavált normális üzemre, és teljesen jó.

Mi lehet emögött? Gondolom a GRUB bekapcsol valamit.... Hogyan lehetne
kikapcsoltatni?
Próbáltam az rmmod gfxterm, rmmod vbe-t, de ugyanaz...

Köszi, üdv:
                     TT