Sziasztok!

"Kisebbik" gyermekem nagyon szeret(ne) játszani az egyik legkedveltebb online játékkal, aminek a neve nagyon hasonlít a Fortran programozási nyelvre.

Sajnos nagyon sokat "lag"-ol (XBox One-on). Be lehet állítani, jelzi a kapcsolat minőségét, sőt a "ping" időt is, előbbi gyakran piros, utóbbi nemegyszer felkúszik 600ms fölé, így játszhatatlan az egész... Kipróbáltam, az XBox mellől egy lapotoppal pingettem azt az IP-t, amivel a box kommunikál (lefigyeltem a routerben, thanks OpenWRT  ;): csomagvesztés nem volt, az átlagos válaszidő 70-80 ms volt. Ugyanakkor, ugyanonnan pl. a www.google.com 12-16ms válaszidőt produkált. A lakás alaprajza (hosszú+vasbeton födém) miatt 2 router fedi le, ezek vezetékkel kapcsolódnak, a box a 2. routerre van téve. A net jónak tűnik, pl. a speedtest.net simán 20-25 Mbps-t mér lefele, másik irányba is kb. 2Mbps-t (közben épp "megy" a játék).

Az XBox-ot bevezetékezni nem tudom, ráadásul néha teljesen jól működik. Telefonnal megnéztem, más nem nagyon zavarhatja, ugyanis ott csak 3 hálózat érhető el, az enyém 7-es csatornán, és a két szomszéd: 1 és 11-en...

A "hátsó" (2.) router amúgy is megette már a kenyere javát, ezért kicseréltem egy TP-Link Archer C5-re, de sajnos nem érezhető a javulás.

A neten a sok használhatatlan tipp mellett (kapcsold ki a víruskeresőt, telepítsd újra a windows-t) annyit találtam, hogy be kell forwardolni a portokat. Ez se segített...

Még valami: A 2. router csak egy sima AP-ként üzemel, azaz a LAN-on jön be a hálózat, és ki van benne kapcsolva a DHCP, így az 1. router oszt IP-t is.

Lehet, hogy a szolgáltató "trükközik" valamit a forgalommal? (Mint amikor a 90-es években ikresítették a vonalakat szép csendben, és ez csak akkor derült ki, amikor mindkét emberke akart net-et...) Esetleg simán csak túl vannak terhelve a játékszerverek?

Merre induljak keresgélni még esetleg?

Köszi, üdv:

                     TT