Erre nem jött segítség, de végül a gugli többedik nekifutásra  az én
barátom lett. Linkelem, mert  tanulságos:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/i-cant-play-audio-remote-desktop-connection
" If you are on a Remote Desktop Connection (RDP) on Windows, audio
playback will be disabled due to increased security restrictions. This is a
known issue since Firefox version 56 that we are working hard to fix"
Szóval Firefox hülyeség, és még az is kiderült, miért romlott el egy adott
pillanatban a közreműködésem nélkül. Mivel ezt hét hónapja írtam, képet
kaphatunk arról is, mit jelent a " we are working hard to fix.
A lényeg, hogy most már jó. :-)