Szervusztok!
Az érdekességek netovábbja az iskolánk mostanság.
A régi cisco2950 megadta magát (majd megnézem, hogy lehet-e javítani), így
lecseréltük egy menedzselhető switchre, igaz nem egy legdrágább és nem a
népszerübb típus, de kellett POE funkció, de a lényeg:
Unifi AC-LR AP 3 különböző beszerzés, de elvileg mind ugyan az. Az egyik kb
40 méteres kábel végén csücsül, Cat5e és szuperül megy, link és POE.
Másik eszköz semmilyen módon nem megy, régebbi kábel van hozzá, DE, Ha a
saját tápját kötöm rá, akkor minden oké. Ha a switchbe kötöm be arról kapja
a link oldal a netet, akkor is megy, de ha direktbe van akkor semmi.
Levittem a switchet 1m kábel ráköt, semmi.
Néhány távolabbi switchez is innen fut a kábel, ha az új switchez kötöm
direktbe akkor nincs kapcsolat, ha közbeiktatok egy buta, régi Dlink
switchet, akkor megy a hálózat.
Ez valami boszorkányos dolog lesz, mert a kábeleket még meg tudom
észszerűen magyarázni, de az unifi AC-LR miért nem megy, az maga a
varázslat. De majd még kipróbálom a többi eszközt is lassanként.
Ilyennel találkoztatok már?  Olvasgattam a listát és volt már réz meg
rezezett kábel probléma, de itt nem értem, hogy buta eszközről megy, okos
eszközről meg nem.

Üdvözlettel

Tiba Csaba
Szentendrei Református Gimnázium