Ezzel később is szívsz. Ergó a C osztály nem elég szerintem semmilyen iskolába.

1: vlsm + vlan
2: B osztályú ip címzés + vlsm-el továbbosztod (vlsm muszáj, ha a tanári wifi stb szegmenseket el akarod különíteni, célszerű így csinálni)

Nálunk a suliban is ez volt a helyzet:  192.168.1.0/24 volt eredetileg. :) /csókoltatom az elődöt, a frankó tervezésért /

Ezt az összeállítást azonnal lecseréltem ésszerűbb megoldásra:
Én a B lehetőséget választottam és a 172.21.0.0/16 -ra esett a választás.
Ezt osztottam fel /24-es (al)hálózatokra. (mikrotik routerrel, a mikrotik a dhcp is de ez nem kötelező)
pl: 172.21.0.0/24 tanári gépek
172.21.1.0/24 ip nyomtatók
Így soha nem fogysz ki az ip-k-ből és akár 1 pc is lehet egy alhálózaton :) //a végletekig skálázható a megoldás//

Szerintem várj nyárig és normálisan csináld meg a 2. verzió alapján....
Az ad-nek windows dc-nél nem probléma az ip cím változás még C >> B irányba sem.... (Sambánál kell csak egy kicsit reszelni a parancssorban, de hanem zentyal-od van, az sem vészes)

Ezt így oldottam meg:
A mikrotik routeren egyszerűen lehet fenntartásokat felvenni, így minden teremlaptop nyomtató stb fix (reserved) címet kapott.(gui/winbox segítségével) A mikrotik dhcp szerverét pedig a B osztály miatt úgy állítottam be, hogy a 172.21.201.0/24 és 172.21.202.0/24- ből adjon ip címeket. Ez 254*2 ip címet jelent, de bővíthető ha nem lenne elég. (összesen 254 C osztályú hálózat lehetséges 254*254 összes ip cím) Szóval az "idegen" gépek ebből a két tartományból kapnak címet, a wifi is idetartozik mivel azok nem statikusak. A többi fix, és onnantól a tűzfal állítja be a többi dolgot pl ki férhet hozzá az ftp-hez fileserverhez stb. A szervereink pedig egy 192.168.254.0/24 C osztályú külön ip tartományban vannak, így a mikrotik tűzfala ezt teljes körűen tudja szűrni. (ki mihez fér hozzá)