Szia!

Én a következő szoftvereket tudnám a figyelmedbe ajánlani:

+1 IrfanView egyszerűbb képmanipuláláshoz. Pl.: nagy tömegű átméretezés,
vágás, stb. (https://www.irfanview.com/) Vagy azt is szeretem benne, hogy
meg lehet jeleníteni a képen az Exif adatokat, így el lehet lesni másoktól,
milyen beállításokkal fotóztak, pl.
Hasonló még az Xnview, de ezt valamiért nem kedvelem annyira. Szerintem
csak túlzottan hozzászoktam már az IrfanView-hoz. (
https://www.xnview.com/en/)
Videovágásra leginkább az Avidemux-ot használom (
http://avidemux.sourceforge.net/). Ennél primitívebbet és egyszerűbbet nem
ismerek (ez a tudására is vonatkozik persze).
Konvertáláshoz jól jöhet még a HandBrake (https://handbrake.fr/).
De jó még ilyen feladatokra szerintem a MS Windows Live Essential
(MivieMaker és Fotótár). MS már nem támogatja, de szerintem itt többeknek
el van téve a telepítő, ha kell megosztom egy letőltés erejéig.
Hangszerkesztéshez nálunk is az Audacity-t használják, szerintem is
teljesen jó (https://www.audacityteam.org/).
CD grabbelésre én az Extra Audio Copy-t használom (
http://www.exactaudiocopy.de/). Ehhez nem árt feltenni a lame encoder-t (
http://lame.sourceforge.net/).
DVD rippelésre a WinX DVD Ripper-t használom. (
https://www.winxdvd.com/dvd-ripper/)

Üdv,
Venczel József