  From: Csizmadia Zoltan
  To: Techinfo
  Sent: Friday, April 12, 2019 7:14 PM
  Subject: Re: [Techinfo] mák tájékoztató

  Szervusz !

  Az egészségügyi "felhőrendszer" kapcsán kerültem kapcsolatba az e-személyivel
ill az kártyaolvasóval Bent a munkahelyen billentyűzettel ellátott Reiner
cyberJack RFID standard van, itthonra basis verziót vettem meg. Mindkettő jól
használható; A billenyűzetesnél arra kell figyelni, hogy egyes üzenek a
kártyaolvasó display-en jelennek meg, ott kell le-OK-zni, ill a kódot beírni.

  Beszereztem egy "Durable belépőkártya tartó"-t, itt arra kell figyelni, hogy
RFID védős-e vagy sem, ebbe teszem az e-személyimet;
  kollégáimmal "nagy tételben fogadtam", hogy akik nem használnak ilyen
segédeszközt, hányan és hányszor "hagyják el" az igazolványukat -- főleg a
standard kivitel esetén.

  A kártyaolvasó program telepítésével itthon nem volt gondom ( sem windows,
sem linux rendszer esetén).

  DE:
  odabent e-medsol rendszert használunk, mely korábban teljes értékűen működött
Mozilla Firefox alatt, vsz a Quantum-kód-ra való áttérés miatt az újabb
verziókban a kártyahasználathoz nem kötött részeknél (pl PDF-es információ
megnyitás) nem megy;
  A kártyás részeket linux + Firefox alatt próbáltam elérni sikertelenül.
  A fejlesztő cégnek írtam ezzel kapcsolatban, de csak hablatyos választ kaptam
( " G. Chrome a gyorsabb ); a quantumos memória modell + hozzáférési koncepció
váltást nem hozták fel indokként.

  Attól írtózóm, hogy G. Chrome-ot használjak ( pláne windows alól ) , mert
ugyebár közös barátunk minden információra kiváncsi. És ahhoz képest, hogy a
nyílt forrású chromium motort használja, mégis a saját böngésző programjának
forráskódja zárt. ( Chromium-ot lásd lentebb )
  G barátunk a "lassú" TCP protokoll helyett inkább "gyorsabb" UDP-t használna
-- légy résen -> mi és hová ment ki ?

  BIZTONSÁGI FENNTARTÁSAIM:
  "legmagasabb biztonsági szintre minősített adatok"-kal dolgozom.
  - a cyberjack kártyának saját drivere van - ez egyébként forráskód szinten is
hozzáférhető a cég honlapján.
  - "kártyázásra" egy saját igényeim szerint átszabott KNOPPIX live-linux
rendszert használtam, előre telepített kártyaolvasó rendszerrel -- ez kiírandó
egyszer írható optikai lemezre.
  -- Firefox esetén (de szerintem más böngészőnél is- engedélyeni kell a
"felugró ablakokat", másrészt script-blokkolók használatára is oda kell
figyelni.

  Kényszerű kompromisszumként a nyílt forráskódú Chromiumot használom ( ezt is
linux alól )

  MEGJEGYZÉSEK:

  online bankolást csakis idehaza vagyok hajlandó végezni, azt is egyszer
írható lemezre kiírt live-lux (Knoppix) rendszert használva, holott a banki
rendszer adatbiztonsági szintje alacsonyabb, mint az egészségügyi adatoké.

https://index.hu/tech/2017/11/06/esztorszag_letiltotta_a_szemelyi_igazolvanyait/

  CSZ