>Nem kell hozzá támogatást vagy előfizetést vásárolni? Akkor itt a 2.-at kell letölteni?
Igen, a második vagyis az opensource vagy ose néven is hivatkoznak rá.
Nem kell vásárolni semmit, a fizetős és az ose közötti különbség annyi, hogy az ose-ben nagyon sok mindent konzolon tudsz csak megcsinálni, de nagyon jó dokumentáció áll rendelkezésre az interneten....
Mindenképpen nézzél rá erre nem fogod megbánni!

>Nekem esxi van, de már sikerült az ubuntut rágyógyítani.
esxi-t nem ismerem, de van aki szidja. Szerintem működni fog azon is, akkor legalábbis ha az ubuntu működik vele, akkor biztosan. A zimbrát olyan linuxra telepítsd, amit a weblapon javasolnak. ( a letöltőoldalon, asszem ubu1604lts nem változott még) Gyakorlati tapasztalatom, hogy 50-100 userig kb 5GB memória és 1 vcpu mindenképpen kell neki, de inkább add meg neki a 8-at ha van és 2 cpu-t. Utóbbi erőforrás megléte esetén atomstabil lesz maximumra állított szűrés mellett is. A zimbrában teljes körű spam/vírus/dnsbl/dkim rendszer van és nem kötelező külső szűrést alkalmazni, mint amit én csináltam. Azt is javaslom, hogy a sulinet gyári smtp szűrést szolgáltatását se használd, mert felesleges és ott is előfordulhat valami hiba ami  miatt azt hiheted, hogy nálad van a hiba, ha nem jön át vmi levél. A dns rekordokat jól állítsd be, különben nem fog működni a rendszer: A és MX, PTR meg SPF mindenképpen kell. A zimbra lehet az interneten, de beteheted nat mögé is. Előbbi egyszerűbb egy kicsit, de kell rá akkor egy pl ufw tűzfal. Utóbbi meg nem járható, ha már így lefoglaltak a web portok és te azon akarnál zimbrázni. Letsencrypt tanúsítvánnyal pedig a zöldlakat is meglesz, így nem ijesztgeti a webmail-ed az usereket a nem biztonságos kapcsolattal :)

>Igen ezt is ki akartam már próbálni. Mi baj volt vele? Most windows servered van? A zentyal egy bugos f*s. Csak egy próba volt, mert a régi dovecot-os feltört mail szerverünket gyorsan le kellett cserélni és kb erre volt jó, amíg a háttérben kidolgoztam a zimbra bevezetést.
A zentyal hibái:-
-elk*/rja az ad-t képtelen vele együttműködni és tele is szemeteli !!!,
-a frissítések alkalmával mindig voltak hibák, nem egy alkalommal elszállt a gyári szűrője, volt hogy ldap hibákat írt, és olyan is volt, hogy megsérült a samba ad, ami ebben integrálva van. -emiatt vezettem be a proxmox mail gateway-t és kikapcsoltam a zentyal szűrőt és ezt örökölte meg a zimbra is
-normálisan nem képes működni a sieve rendszere sem
-a frissítések elkerülése végett végül hamar megtörték ezt is, mint az elődöt -a gépeket ebbe SOHA nem léptettem be, a kezdetektől fogva volt itt win server is és az látja el az AD funkciókat régebben és most is. -nézz szét fórumokon és látni fogod mindenki szidja ezt a rendszert, olyan is aki fizet érte

>gondolom mindegyik kész megoldás ezeket használja
hát nem teljesen:
zentyal: postfix, dovecot, spamassassin, sogo webmail, korábban openchange is outlookhoz>>> ez soha nem működött rendesen és ki is vették belőle zimbra: postfix, java alapú web frontend és levelező rendszer, spamassassin - cserélhető másra is, openldap, opendkim
iredmail: postfix, dovecot, spamsa, roundcube, sogo
és ott van még a kopano is, azt annyira nem ismerem. Teszteltem ezeket és jobban megfelelt a zimbra.

2019. 07. 25. 5:43 keltezéssel, Horváth Péter írta:
2019. 07. 24. 10:09 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
Keress nyugodtan privátban, ha több kérdésed van.

Én zimbrázok több évi kínlódás után, aminek a forgalmát pluszban szűri egy proxmox mail gateway virtuális gép. Utóbbi nem fontos, de nem árt egy plusz spam/vírus szűrés.

Ok ezt majd kipróbálom.  Nem kell hozzá támogatást vagy előfizetést vásárolni? Akkor itt a 2.-at kell letölteni?

https://www.zimbra.com/downloads/

Ez az egész egy proxmox host gépen van, előbbi ubuntu 1604 lts oprendszeren telepítve.
Nekem esxi van, de már sikerült az ubuntut rágyógyítani.

A windows ad-ből authentikál, így csak ott kell jelszavazni adminisztrálni, a zimbrán elég felvenni a levelezőfiókokat, amit lehet batch file-ból is. (ugyanaz lesz a fiók mint az ad felh és jelszó is az ad-s jelszó lesz) Van frankó webmailje és használhatod thunderbirddel vagy remélem NEM outlookal is működik...

Korábban zentyal

Igen ezt is ki akartam már próbálni. Mi baj volt vele? Most windows servered van?

majd előtte postfix roundcube dovecot páros volt, ezeket cseréltem le.

gondolom mindegyik kész megoldás ezeket használja